Gå til innhold

Hvorfor kjører DU Microsoft Windows?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Grunnen er at jeg har en 4- 5 programmer jeg er helt avhengig av og som ikke finnes i Linux-versjon.

5642192[/snapback]

Bare av nysgjerrighet, hvilke programmer er det?

5642572[/snapback]

Jeg svarer litt for min egen del her jeg ;)

EAC er et must for meg, finnes bare til windows.

Ellers liker jeg Girder og Samurize godt, den siste kan vel erstattes, men kjipt å ikke ha de allikevel :)

AtW

Lenke til kommentar
Grunnen er at jeg har en 4- 5 programmer jeg er helt avhengig av og som ikke finnes i Linux-versjon.

5642192[/snapback]

Bare av nysgjerrighet, hvilke programmer er det?

5642572[/snapback]

Jeg svarer litt for min egen del her jeg ;)

EAC er et must for meg, finnes bare til windows.

Ellers liker jeg Girder og Samurize godt, den siste kan vel erstattes, men kjipt å ikke ha de allikevel :)

AtW

5642593[/snapback]

EAC brukte jeg en god stund og, og savna den litt. Vet ærlig talt ikke hvor "bra" rippern i linux er, men den har gjort jobben fint for meg en god stund.

Girder, aldri brukt, men så det var program for fjernstyring. Veldig mange programmer i linux støtter lirc, som er en deamon som lytter på fjernkontrollhendelser. Jeg har selv en fjernkontroll som jeg bruker til pcen min, og den kan styre det meste av multimediaprogrammer. Bruker den mest til freevo. Samurize ligna på sånn desktop widget sak, noe alla superkaramba og diverse andre som finnes for linux.

Det er noe å ta en titt på ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker MS fordi alt fungerer!!

nesten aldri problem.

har vært på Fedora faq å ubuntu faq i en uke i strekk nå uten å ha kommet i mål med en erstatning til XP.

yum update

yum search

yum install... yum meg her og yum meg der .. snakker om idiot system som søren ikke får programmene til å fungere mer en ca 50% av gangene.

er en drøm å være tilbake i windows igjen:D

Lenke til kommentar

Redman, sorry, men da har du misforstått. Det er ingen som sier du må bruke kommandolinja (jeg gjør det, og det ER FOR MEG enklere enn gui), og det finnes mange gui-verktøy. Eks. synaptic package manager (støtter rpms + debs). Jeg synes linuxmetoden:

System->administration->synaptic, søk kryss av, «apply»

er enklere enn windowsmetoden:

åpne nettleser, søke på google, (forhåpentligvis ) finne rett program, laste ned , dobbeltklikke, neste,neste,aksepter,fullfør

Hvorfor jeg bruker windows?

Det gjør jeg bare veldig sjelden, jeg har en backup-pc med windows til spilling.

Endret av dabear
Lenke til kommentar

Kjører winxp siden alt er så jævla lett og alle spill funker men, er ikke så stabilt liksom klikker et program så klikker liksom hele windows. Også driver jeg og lærer meg litt linux med er ikke så lett, men skal vell gå bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...