genstian Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Hvorfor kjører du Windows fremfor GNU/Linux, *BSD og Solaris? Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 av to grunner: Spill og at det er satt opp slik jeg vil ha det, har prøvd meg på linux et par ganger men blir for mye jobb med å få det slik jeg vil ha det så jeg hopper som regel kjapt tilbake på windows Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Fordi første gange jeg prøvde linux var fordi at jeg syntes det vaar helt forferdelig. Forferdelig tungvint måte på å installere ting på, skrive inn masse ting i Terminal osv. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 Ubuntu/Debian: apt-get install program Gentoo: emerge program Slackware: slapt-get --install program slackpkg install program (Med slapt-get eller slackpkg) SuSE: YaST -> velg install -> velg program Arch Linux: pacman -S program Windows: IE -> finn program -> Last ned program -> trykk på icon -> Trykk neste...neste....neste -> installering...vente...vente...vente -> neste...neste -> muligens reboot. Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Ubuntu/Debian:apt-get install program Gentoo: emerge program Slackware: slapt-get --install program slackpkg install program (Med slapt-get eller slackpkg) SuSE: YaST -> velg install -> velg program Arch Linux: pacman -S program Windows: IE -> finn program -> Last ned program -> trykk på icon -> Trykk neste...neste....neste -> installering...vente...vente...vente -> neste...neste -> muligens reboot. 5620173[/snapback] Hehe true that! + at ting koster pæng til windows Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Kompatibilitet og brukarvennlighet. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Bruker begge. Men windows for spill og programmer jeg bruker på skolen. Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Gått over til Linux for fullt nå, bruker bare Windows til Ventrilo(som snart kommer til linux) og spilling:) Lenke til kommentar
RobinHood Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) intuitivt og utbredt samt brukes i min jobb... drift av lokalnettverk 20 XP PRO, bærbare 85 stasjonære/bærbare med win 2ksp4 Dog Novell som NOS Endret 17. februar 2006 av RobinHood Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 for tiden bruker jeg windows fordi det er så dårlig linux-drivere til skjermkortet mitt.. venter litt til det har kommet nye drivere og prøver igjen da.. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Fordi JEG Har ikke orka og installere linux på denne maskinen også. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Fordi jeg er en tosk Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Fordi laptoppen min er sviktende nok i windows, tviler på at jeg klarer å få den til å fungere bedre i linux Lenke til kommentar
hørting Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 For at det følgde med datan... Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Hvorfor kjører du Windows fremfor GNU/Linux, *BSD og Solaris? 5620050[/snapback] Fordi Microsoft sine produkter er så deilig integrert med hverandre. Programvareutvikling er rett og slett fantastisk med .Net Framework og spesielt etter at VS2005 ble lansert Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) Ubuntu/Debian:apt-get install program Gentoo: emerge program Slackware: slapt-get --install program slackpkg install program (Med slapt-get eller slackpkg) SuSE: YaST -> velg install -> velg program Arch Linux: pacman -S program 5620173[/snapback] Elendig eksempel. Hva hvis programmet du skal installere IKKE ligger i pakkeprogrammet? Da blir det straks mer arbeid. Hvis jeg lager et programm for Windows så lager jeg ganske enkelt et installasjonpakke som Windows Installer bruker for å installere programmet. Det er MYE mer enhetlig en det tullet de har funnet på i Linux. Endret 18. februar 2006 av kaffenils Lenke til kommentar
Manx Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Kompatibilitet og brukarvennlighet. 5621790[/snapback] Helt klart de to viktigste grunnen mine også... Lenke til kommentar
Ikke det? Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Fordi jeg ikke har prøvd noe annet, og ikke har jeg tenkt og prøve heller! Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 nesten alle programmer funker, lettere å få hjelp med problemer (siden flesteparten har det), har alltid brukt det, + at det fulgte med PC'n. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Har aldri satt meg inn i Linux egentlig. Hadde om det på VK2, men fallt fort ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå