zhyn Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Har kjøpt komponenter og bygd pc selv som består av disse delene. - Asus P5LD2 Socket 775 Hovedkort Link - Intel Pentium 4 550J - 3.4Ghz Socket 775 Link - TwinMOS 1024MB DDR2 PC4300 Link - Seagate 250GB Barracuda 7200.8 SATA HDD Link - NEC ND-4551 DVD±RW 16x Labelflash SORT Link Problemet mitt er at når jeg skal installere windows xp så kommer det opp feilmelding etter kun kort tid om at en fil er skadet og installasjon kan ikke fortsette. Har prøvd flere ganger og det er ikke hver gang det er samme filen som er skadet. Har installert fra denne cd'en på en annen maskin rett før jeg prøvde på den nye, så det er ikke noe feil med cd'en. Har nå prøvd tre forskjellige cd/dvd rom for å se om det var denne som hadde problemer med å lese platen, men får fortsatt samme feil. Er det noen som har vært borti dette før og vet hva jeg må gjøre for å bli kvitt dette problemet? Alle forslag mottas med stor takk! -Linda- Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Hei og velkommen til forumet! Det er mye som kan være feil. Eksempel: feil med CPU, varm CPU, feil med strømforsyning, feil med minne, feil med harddisk osv. Kjør noen diagnoseprogram fra Ultimate Boot CD. Hvilken strømforsyning har du? Prøv med annen harddisk. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Har sett samme problem, det forsvant da jeg byttet CD drev. Tror det er flere ting som kan påvirke dette, f.eks problemer med RAM. Kjør en sjekk med MemTest. http://www.ultimatebootcd.com/ Lenke til kommentar
eternal Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Når jeg fikk det problemet var det CD'en, og det skyldes lesefeil. Så selv om det har funket på en annen maskin så kan det ha skjedd skade på platen i mellomtiden. Grunnen til at det kanskje hjelper å bytte cd spiller er at noen får til å lese det selv om signalet er svakt. Akkurat som hakkete musikk-cder hakker mer eller mindre i forskjellige cd spillere de og. Altså, for å ta problemet ved roten, skaff en ny cd å installere fra. (og helst en slipstreamet med alle opdateringer og Service Pack 2, tro meg forskjellen på om du bruker en windows installasjon som må patches livet av via windows update, er merkbart tregere enn en ferdig slipstreamet versjon) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå