Folo Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 har nettopp fått meg ADSL men har store problemer med å koble meg på nett gjennom wireless routeren min, som for øvrig er en D-Link DI-713P. Det har funket fint med trådløst og switch i D-Linken, men klarer ikke å koble meg til nett, har for øvrig en Netopia fra NGT. noen som har en D-link eller som vet hva jeg kan gjøre? vilken ip skal jeg ha på D-linken? funker liksom ikke når jeg sier at den skal få IP fra ISP, skal jeg ha Statisk ip på alle pcer? skal jeg velge statisk ip i D-linken? har prøvd det meste med har ikke funnet den magiske kombinasjonen enda.. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 disable dhcp på den, og si at den skal ha statisk ip. Lenke til kommentar
Folo Skrevet 19. september 2002 Forfatter Del Skrevet 19. september 2002 får alikevel ingen kontakt med internett, men nettverket funker fint som før. Men hvilket WAN IP address skal jeg ha? 80.203.X.XXX eller skal jeg bruke den interne 10.0.0.2 f.eks? men selv om jeg skriver in min ekstrerne IP fra NGT eller en ekstern f.eks 10.0.0.2 så får jeg ingen kontank med internett. WAN gateway er jo grei, den skal være 10.0.0.1 som er Netopia Router'en?. D-linken (LAN IP) har jeg satt til 10.0.0.3. hva kan være galt? har så sinnsykt lyst å springe runt med den bærbare uten en leding å være på nett, men blir så lei når det ikke funker :sad: går det ann å komme inn i netopia rutern fra NGT på noen måte? [ Denne Melding var redigert av: Folo på 2002-09-19 13:31 ] Lenke til kommentar
Folo Skrevet 19. september 2002 Forfatter Del Skrevet 19. september 2002 ah, nå virker det plutselig. har sittet å stresset med den driten i 2 dager nå, kanskje ikke så mye det, men når det plutselig bare virker er det jo litt rart, har jo liksom ikke forandret på noe spes. men får håpe det funker en stund nå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå