Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er milten min sprukket?

co2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Interessant, kan man faktisk ha en feilplassert blindtarm? Da må vel hele tarmsystemet være feilplassert også?

5621372[/snapback]

Hørt om de som har sagt at de har systemet lagt omvendt enn hva vanlige har. Men om det er sant, er en annen ting :)

Tror jeg må søke litt på nettet ang dette :)

Edit: Det ser ut til å stemme. Fant denne artikkelen

"Noen mennesker skiller seg ut ved å være speilbilder av oss andre. Hos dem er alle de indre organene rett og slett plassert motsatt i forhold til det som er normalt, og de fleste aner ingenting om det før legen kanskje en dag skal lytte til hjertet med stetoskopet"

"Men ekspertene anslår at det finnes én speilvendt per 8500 personer. I så fall er omtrent 500 nordmenn oppbygd som speilbilder av det normale"

Endret av Mirann
Lenke til kommentar

Ja, lå i sengen min i 3 timer. Pisse trengt så faen, men kom meg ikke ut av sengen.

En stund siden, i sommer. Så luftssmerter er ondt så faen :(

I dag, tuller ryggen seg. Vet ikke hva det er, men hva på vei tilbake til skolen etter lunsj og holdt på å knekke sammen av smerten jeg fikk i korsryggen. Hva bare sånn sylskarp og ondt så helvete i et par sekunder. :(

Hater helsen min :ermm:

Endret av chills
Lenke til kommentar
Interessant, kan man faktisk ha en feilplassert blindtarm? Da må vel hele tarmsystemet være feilplassert også?

5621372[/snapback]

Hørt om de som har sagt at de har systemet lagt omvendt enn hva vanlige har. Men om det er sant, er en annen ting :)

Tror jeg må søke litt på nettet ang dette :)

Edit: Det ser ut til å stemme. Fant denne artikkelen

"Noen mennesker skiller seg ut ved å være speilbilder av oss andre. Hos dem er alle de indre organene rett og slett plassert motsatt i forhold til det som er normalt, og de fleste aner ingenting om det før legen kanskje en dag skal lytte til hjertet med stetoskopet"

"Men ekspertene anslår at det finnes én speilvendt per 8500 personer. I så fall er omtrent 500 nordmenn oppbygd som speilbilder av det normale"

5621388[/snapback]

Måtte kjenne på hjertet mitt nå, jeg. :roll:

Lenke til kommentar
I dag, tuller ryggen seg. Vet ikke hva det er, men hva på vei tilbake til skolen etter lunsj og holdt på å knekke sammen av smerten jeg fikk i korsryggen. Hva bare sånn sylskarp og ondt så helvete i et par sekunder.  :(

5621408[/snapback]

Velkommen til min verden, det siste halve året. Du har ikke låsning i ryggraden, eller noe sånt da?

Lenke til kommentar
Blindtarmen er på høyre side! Altså ikke blindtarmen. Kanskje du har nyrestein?

5621283[/snapback]

Word. Jeg hadde nyrestein da ejg var sånn 12 ellerno, husker det som om det var i går. Fy faen, det var vondt. Akkurat sånn som trådstarter beskriver.

Lenke til kommentar
Tenkt på blindtarmen?

5620333[/snapback]

Blindtarmen er vel på høgre side?

5620395[/snapback]

Jeg har hørt at hvis man har blindtarmbetennelse starter smertene på venstresiden. Men det kan jo hende det bare er en myte. Husker ikke hvor jeg leste det..

Lenke til kommentar

Er i alle fall ikke milten eller blindtarmen. Høyst sannsynlig luftsmerter, eller at du har fått et lite sår i den delen av tykktarmen som heter Colon Decendens (eventuelt Colon Sigmoideum). Nyrestein pleier å være stråling fra skillet mellom ryggraden og ribbeina bak, og fram over magen på begge sider. Hvis det ikke gir seg i løpet av helgen bør du nok oppsøke lege. Uansett bør du ta å drikke mye, få i deg mye væske!

Lenke til kommentar
Tenkt på blindtarmen?

5620333[/snapback]

Blindtarmen er vel på høgre side?

5620395[/snapback]

Jeg har hørt at hvis man har blindtarmbetennelse starter smertene på venstresiden. Men det kan jo hende det bare er en myte. Husker ikke hvor jeg leste det..

5624167[/snapback]

I følge eit legeleksika eg har på handa, så startar symptoma med kramper i navleregionen. Smertene vil etter kvart bevege seg mot nedre deler av magen. Ein skal vist nok også få smerter i ryggen dersom appendix går bakover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...