Geir Willy Haugen Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) Blindtarmen ligger normalt på høyre side.. Edit: Som sagt ja.. Endret 17. februar 2006 av Hauge Lenke til kommentar
Idudi Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Blindtarmen ligger normalt på høyre side.. Edit: Som sagt ja.. 5621301[/snapback] Interessant, kan man faktisk ha en feilplassert blindtarm? Da må vel hele tarmsystemet være feilplassert også? Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) Interessant, kan man faktisk ha en feilplassert blindtarm? Da må vel hele tarmsystemet være feilplassert også? 5621372[/snapback] Hørt om de som har sagt at de har systemet lagt omvendt enn hva vanlige har. Men om det er sant, er en annen ting Tror jeg må søke litt på nettet ang dette Edit: Det ser ut til å stemme. Fant denne artikkelen "Noen mennesker skiller seg ut ved å være speilbilder av oss andre. Hos dem er alle de indre organene rett og slett plassert motsatt i forhold til det som er normalt, og de fleste aner ingenting om det før legen kanskje en dag skal lytte til hjertet med stetoskopet" "Men ekspertene anslår at det finnes én speilvendt per 8500 personer. I så fall er omtrent 500 nordmenn oppbygd som speilbilder av det normale" Endret 17. februar 2006 av Mirann Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) Ja, lå i sengen min i 3 timer. Pisse trengt så faen, men kom meg ikke ut av sengen. En stund siden, i sommer. Så luftssmerter er ondt så faen I dag, tuller ryggen seg. Vet ikke hva det er, men hva på vei tilbake til skolen etter lunsj og holdt på å knekke sammen av smerten jeg fikk i korsryggen. Hva bare sånn sylskarp og ondt så helvete i et par sekunder. Hater helsen min Endret 17. februar 2006 av chills Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Interessant, kan man faktisk ha en feilplassert blindtarm? Da må vel hele tarmsystemet være feilplassert også? 5621372[/snapback] Hørt om de som har sagt at de har systemet lagt omvendt enn hva vanlige har. Men om det er sant, er en annen ting Tror jeg må søke litt på nettet ang dette Edit: Det ser ut til å stemme. Fant denne artikkelen "Noen mennesker skiller seg ut ved å være speilbilder av oss andre. Hos dem er alle de indre organene rett og slett plassert motsatt i forhold til det som er normalt, og de fleste aner ingenting om det før legen kanskje en dag skal lytte til hjertet med stetoskopet" "Men ekspertene anslår at det finnes én speilvendt per 8500 personer. I så fall er omtrent 500 nordmenn oppbygd som speilbilder av det normale" 5621388[/snapback] Måtte kjenne på hjertet mitt nå, jeg. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 I dag, tuller ryggen seg. Vet ikke hva det er, men hva på vei tilbake til skolen etter lunsj og holdt på å knekke sammen av smerten jeg fikk i korsryggen. Hva bare sånn sylskarp og ondt så helvete i et par sekunder. 5621408[/snapback] Velkommen til min verden, det siste halve året. Du har ikke låsning i ryggraden, eller noe sånt da? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Blindtarmen er på høyre side! Altså ikke blindtarmen. Kanskje du har nyrestein? 5621283[/snapback] Word. Jeg hadde nyrestein da ejg var sånn 12 ellerno, husker det som om det var i går. Fy faen, det var vondt. Akkurat sånn som trådstarter beskriver. Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 hadde nyrestein i fjor, og det høres ut som det er det du har og. Leste et sted at nyrestein kunne være vondere enn fødselssmerter Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 jeg lanserer herved nyresten som et alternativ Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Tenkt på blindtarmen? 5620333[/snapback] Blindtarmen er vel på høgre side? 5620395[/snapback] Jeg har hørt at hvis man har blindtarmbetennelse starter smertene på venstresiden. Men det kan jo hende det bare er en myte. Husker ikke hvor jeg leste det.. Lenke til kommentar
abrj Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Er i alle fall ikke milten eller blindtarmen. Høyst sannsynlig luftsmerter, eller at du har fått et lite sår i den delen av tykktarmen som heter Colon Decendens (eventuelt Colon Sigmoideum). Nyrestein pleier å være stråling fra skillet mellom ryggraden og ribbeina bak, og fram over magen på begge sider. Hvis det ikke gir seg i løpet av helgen bør du nok oppsøke lege. Uansett bør du ta å drikke mye, få i deg mye væske! Lenke til kommentar
Idudi Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) Kanskje trådstarter nå kunne si om han fortsatt har vondt? Endret 18. februar 2006 av Idudi Lenke til kommentar
Suncurtain Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Hvis det er luftsmerter, vil det hjelpe å peise på med lakerol og drite? Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Måtte kjenne på hjertet mitt nå, jeg. 5621950[/snapback] Hva fant du ut? Lå det på "rett" side? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Hehe...ilt i milt`n.... http://www.dagbladet.no/test_deg_selv/hypo.html Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Måtte kjenne på hjertet mitt nå, jeg. 5621950[/snapback] Hva fant du ut? Lå det på "rett" side? 5625263[/snapback] Ja, det gjorde det. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Kanskje trådstarter nå kunne si om han fortsatt har vondt? 5624678[/snapback] Hadde det i hele går, men idag har jeg ikke følt noe(ligger i senga riktignok) Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 du bør følge med om det eventuelt er blod i urinen din, for da kan det være nyrestein. Har det gått over så kan det være nyresteinen(e) har kommet ut av seg selv, tror det er det som er vanligst. Lenke til kommentar
Viking__ Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Tenkt på blindtarmen? 5620333[/snapback] Blindtarmen er vel på høgre side? 5620395[/snapback] Jeg har hørt at hvis man har blindtarmbetennelse starter smertene på venstresiden. Men det kan jo hende det bare er en myte. Husker ikke hvor jeg leste det.. 5624167[/snapback] I følge eit legeleksika eg har på handa, så startar symptoma med kramper i navleregionen. Smertene vil etter kvart bevege seg mot nedre deler av magen. Ein skal vist nok også få smerter i ryggen dersom appendix går bakover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå