Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er milten min sprukket?


co2

Anbefalte innlegg

Etter gymmen idag, så har jeg hatt store smerter i nedre venstre del av magen. Jeg bestemte meg for å gå hjem, og måtte gå som en gammel mann med kroket rygg, og stoppe opp flere ganger pga alle smertene. Går også sammenkrøpet hjemme nå, med noe verre smerter.

 

Blir noe ok når jeg ligger sammenkrøpet på sofaen, men gjør FAEN så vondt til tider nå, når jeg sitter å skriver. SMerten kommer i bølger, så jeg sitter etter hvert 15 sek og AAAh faen så vondt, orker ikke skrive mer

Endret av co2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe

 

Hadde milten din vært sprukket - hadde du ikke levd lenge nok til å fullføre innlegget ditt..

 

Derimot har du nok luftsmerter. de kan bli helt ekstreme. Har personlig hatt noe av det samme som du har. Trodde seriøst jeg skulle dø..

 

Luftsmerter var årsaken. Og det fikk jeg rett etter fysisk aktivitet..

Lenke til kommentar
Etter gymmen idag, så har jeg hatt store smerter i nedre venstre del av magen. Jeg bestemte meg for å gå hjem, og måtte gå som en gammel mann med kroket rygg, og stoppe opp flere ganger pga alle smertene. Går også sammenkrøpet hjemme nå, med noe verre smerter.

 

Blir noe ok når jeg ligger sammenkrøpet på sofaen, men gjør FAEN så vondt til tider nå, når jeg sitter å skriver. SMerten kommer i bølger, så jeg sitter etter hvert 15 sek og AAAh faen så vondt, orker ikke skrive mer

5619929[/snapback]

 

Er du jente eller gutt?

Lenke til kommentar
Etter gymmen idag, så har jeg hatt store smerter i nedre venstre del av magen. Jeg bestemte meg for å gå hjem, og måtte gå som en gammel mann med kroket rygg, og stoppe opp flere ganger pga alle smertene. Går også sammenkrøpet hjemme nå, med noe verre smerter.

 

Blir noe ok når jeg ligger sammenkrøpet på sofaen, men gjør FAEN så vondt til tider nå, når jeg sitter å skriver. SMerten kommer i bølger, så jeg sitter etter hvert 15 sek og AAAh faen så vondt, orker ikke skrive mer

5619929[/snapback]

 

Er du jente eller gutt?

5619991[/snapback]

 

Gutt

Lenke til kommentar

Opplever du smertene som ganske diffuse, og variable når det kommer stil styrke, lengde på "omgangene", og hvor du har vondt hen?

I såfall, kan det høres ut som "stressmage", noe som jeg har. Til tider har jeg vært helt sikker på at jeg skulle dø, men det er ikke farlig på noen måte; bare smertefullt.

Endret av Rune_F
Lenke til kommentar

Har selv hatt det en gang. På norsk tentamen. :!: Vel det kom plutselig, prøvde å holde meg på skolen, men det gjorde så veldig vondt!! Etter 10min kjørte en lærer meg hjem. Jeg la meg på sofaen og sov, det var vel borte etter 1-2 timer. Hadde ganske like smerter som du beskriver, hadde naturligt nok ikke vært i fysisk aktivitet før :) Det oppsto vel sånn rundt 11 like før jeg skulle spise :)

Lenke til kommentar
Har selv hatt det en gang. På norsk tentamen. :!: Vel det kom plutselig, prøvde å holde meg på skolen, men det gjorde så veldig vondt!! Etter 10min kjørte en lærer meg hjem. Jeg la meg på sofaen og sov, det var vel borte etter 1-2 timer. Hadde ganske like smerter som du beskriver, hadde naturligt nok ikke vært i fysisk aktivitet før  :) Det oppsto vel sånn rundt 11 like før jeg skulle spise  :)

5620362[/snapback]

 

 

"hadde naturlig nok ikke vært i fysisk aktivitet før" Haha, genialt.. Naturlig nok :p

 

Hehe, hadde milten sprukket hadde du hatt det enda verre enn du har det. Da jeg hadde kyssesyka (ett alvorlig tilfelle), var milten min ikke langt unna å sprekke, den kjentes ut som en svær stein i magen, hvor sida mi var hoven og steinhard.

 

Det kan være så mangt, men jeg ville likevel tatt en telefon til legekontoret, bedt om å få prate med en av legene (det pleier å gå bra) og høre om ikke de har en mening om hva det kan være.

Lenke til kommentar
Hehe

 

Hadde milten din vært sprukket - hadde du ikke levd lenge nok til å fullføre innlegget ditt..

5619937[/snapback]

 

hehe, kanskje å ta i litt, men en sprukket milt er veldig farlig.

 

Høres mer ut som luftsmerter eller kanskje en betent blindtarm?

 

Jeg har hatt luftsmerter som gjorde at jeg ikke klarte å puste omtrent, værste smerten jeg noen gang har kjent.

Lenke til kommentar

Det er ikke i musklaturen da? Jeg fikk en gang noe lignende. Merka det særlig når jeg løfta ene foten. Virka ikke som det lå i musklaturen da hele området var helt jævlig vondt, men det hjalp å strekke seg ut (strekke muskelen som om den hadde krampe). Det ble bedre noen minutter etterpå. Jeg måtte faktisk ha hjelp av min bror og far.

 

Bare en idè, vanskelig å si hva det kan være.

Lenke til kommentar

Kanskje det er blindtarmen??

 

Edit: Spør mor di! Det gjør alltid jeg når jeg har det vondt (mor mi altså, ikke di :p)

Hun har alltid peil. Det har nok alle mødre..

 

Edit 2: Så ikke at du skrev venstre side :blush:

Uansett.. jeg sliter med og skille venstre og høyre, bare spør smetho :p

Endret av Mirann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...