lemop Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Hei skal kjøpe ny pc, men så lurer jeg på hva som er veien å gå når det gjelder cpu. Den skal brukes hovedsaklig til spill og noe videoredigering. Har "bestandig" flere vindu oppe, også når jeg spiller (pr. tiden Wow og BF2" Regner med å ha den i ca 3 år. Er det enkel eller dobbelkjerne, AMD eller Intel, en eller to cpu'er? Hvis denne burde ligge under kjøp/salg delen beklager jeg dette, men legger den her da det er spørsmål om cpu Mvh. Steinar Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Til spilling anbefales AMd, på grunn av arketekturen. Skal du kjøre mange vinduer i bakgrunnen, anbefales den en DC(dual-core) mange spill har litt problemer med DC, men dette fikses lett med å sette en hel kjerne av til spill. Siden det er lettere videoredigering, så holder en AMD. Skal du overklokke? Da er ihvertfall en Opteron 165 ,939 perfekt. ----------- Utenom det vet jeg ikke hvilken cpu du burde velge... men AMD bør velges ihvertfall. MvH Patrick Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 AMD X2 er veldig bra til hva det måtte være. Den kan dra i gang alt av spill bare du har godt nok skjermkort. Lenke til kommentar
lemop Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) Ok, da må det vel bli en AMD X2 Takk for hjelpen. Mvh. Steinar Edit: En AND X2 duger nok bare til middag Endret 17. februar 2006 av lemop Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Edit: En AND X2 duger nok bare til middag 5622338[/snapback] Er du sikker på det? i disse dager Lenke til kommentar
War Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 lol, ------------------ Enig her, Socket 939 med dual-core amd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå