Gå til innhold

Hvordan leie kodere ?

Anbefalte innlegg

Hei

Sitter her og ser etter et fornuftig Document Management system til et mellomstort firma. For å være helt ærlig liker jeg ikke noen av de demoene jeg har funnet til nå, så jeg vurderer å kommisjonere mitt eget.

2 spørsmål :

Ønsker intranettbaserte moduler for søk, manuell arkivering, admin og kjøring av interne prosesser som OCR-lesing og backup (MSQL db). Vil php kunne benyttes i den serverinterne prosessen :

[hent dokument -> les indexfelter -> sammenling index med regelsett -> døp om og plasser dokument i mappesystem -> skriv index til database]. Kan php "kontrollere" og hente ut index-verdier via OCR ?

Noen solide firma i Norge som tar slike småoppdrag ?

(Er ikke helt trygg på "rent-a-coder" konseptet...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egentlig ikke. Jeg jukser selv bittelitt i html/php, så jeg føler at et slikt oppsett vil være enklest for meg å vedlikeholde som "systemeier", samt at nye modeler vil jo være en lek å implementere.

Lurer vel mest på om php kan brukes til styre en ocr-prosess ? Serverne mine er Win server 2003 IIS, så jeg antar en slik prosess vil bestå i execute av en batch-fil. Har ikke mye erfareing med ocr-software, og info blekkene til produsentene inneholder minst teknisk og mest markedsførings-svada.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...