Gå til innhold

Glemte kjøtt på benken, kan det spises?


mushi

Anbefalte innlegg

Jeg var på butikken og da jeg kom hjem var jeg litt "opptatt" så jeg glemte å legge det i kjøleskapet, klokka var da ca 5. Når jeg hadde lagt meg (kl 1) kom jeg på kjøttet å la det i kjøleskapet. Det var kjøttdeig av svin, hvis det har noe å si.

Magen min er ikke så kresen på bederva kjøtt, men typens er værre, og orker ikke gå rundt i "do-lukt" hele helga. :ermm:

 

Kan jeg mekke taco av kjøttet idag, eller må jeg kjøpe nytt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøttet er best og mørest når bakteriene har fått jobbe litt med det. Det går helt fint at der er blitt litt mørkere, men dersom det er blitt sleipete bør du vurdere om du vil ete det.

 

For å få bort den sleipete overflaten kan du skylle det med eddikvann, og om det ikke virker surt da så kan det gå greit.

 

mvh.

Valentino

Lenke til kommentar
Det går sikkert bra hvis det var skikkelig vakumert, og du steiker det godt..

Men hvis kjøttet har blitt brunfarget og lukter søtt, så ville jeg kastet det.

5619850[/snapback]

De fleste kjøttdeiger blir brune mye fortere enn de blir dårlige nå til dags, siden det røde fargestoffet ble ulovlig.

Lenke til kommentar
Har spist taco nå. Vi får vente å se hvordan det går med magen :wee:

Smakte litt "uvandt" men regner med at det var fordi jeg spiste svin og ikke okse-kjøttdeig. Første gang jeg prøvde det.

5621262[/snapback]

Ta nå endelig ikke for hardt i i skiløypene før du vet effekten på magen :)

5621319[/snapback]

 

ikke noe problem, står ikke på ski :p

Lenke til kommentar

Er vel værre om kjøttet blir grått, da bør det ikke spises.

"Kjøttet er best og mørest når bakteriene har fått jobbe litt med det." Joda.. Men det skal ikke mørnes i noe mer enn 0-12C .. Og det gjelder forsåvidt ikke kjøttdeig, da den er best om den ikke er mørnet, for den prosessen skjer når man steker det.

 

Men ikke det er noe galt med det hvis det ligger i en lufttett pakke i noen timer. Er jo ofte at man gjerne tar opp kjøtt fra fryseren og legger det på benken til dagen etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...