Gå til innhold

Problem med innebygd mic på webcam

Anbefalte innlegg

Har kjøpt et Logitech Quickcam Communicate STX og kamera er veldig bra synes jeg..men da jeg skulle sette opp en videosamtale me en kamerat fra nederland skar det seg. Etter en stund med snakking, bryter mikrofonnivået opp i taket og resulterer i høy skurring hos kameraten min. Prøvde samme videosamtale med en kamerat i Norge. Alt fungerer fint en stund før mikrofonen ødelegger alt igjen. Hvis jeg går inn på innstillingene til webcam mikrofonen og "kludrer" litt med nivået kan den plutselig finne på å bedre seg, men bare for noen få minutter før det samme skjer igjen.

Håper noen har noen gode forslag/løsninger på dett kjiiipe problemet med et ellers kjempe bra webcam..:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor i all verden er denne flyttet fra "Annet om hardware"?

Hvis man leser på forumoversikten står følgende å lese om denne kategorien: "Spørsmål og diskusjon om alt HARDWARE-RELATERT som ikke passer inn i en annen kategori."

Dette spørsmålet er da i høyeste grad HARDWARE-RELATERT.

Det er nok riktig at emnet også kan passe inn under "Digital foto og video > Webkamera" også, men jeg oppfatter dette som et forum med fokus på foto/video, mens problemet i dette tilfellet nok er mer relatert til PC/Windows enn webcam/video, og at problemstillingen er minst like relevant for separate mikrofoner og mikrofoner innebygget i bærbare PCer (slik jeg har opplevd).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det er mulig at kamera slår på en kompressor fordi lydnivået det registrerer er for lavt. Skjer dette etter at det har vært litt stille? Hvis det er det som er problemet, så kan det kun løses hvis det er mulig å disable den automatiske gainen. Det er langt fra sikkert at det finnes en slik mulighet med så simpelt utstyr.

Av respekt for de du snakker med over nett, så bør du bruke en bedre mikrofon. Det er jo ikke lett å høre hva du sier med en så dårlig mic. Mikseren til lydkortet kan sikkert gjøre en bedre jobb til lyd, enn det som du får med et webcam. Det beste er nok headset med mic.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...