SunDance_Kid Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Har kjøpt et Logitech Quickcam Communicate STX og kamera er veldig bra synes jeg..men da jeg skulle sette opp en videosamtale me en kamerat fra nederland skar det seg. Etter en stund med snakking, bryter mikrofonnivået opp i taket og resulterer i høy skurring hos kameraten min. Prøvde samme videosamtale med en kamerat i Norge. Alt fungerer fint en stund før mikrofonen ødelegger alt igjen. Hvis jeg går inn på innstillingene til webcam mikrofonen og "kludrer" litt med nivået kan den plutselig finne på å bedre seg, men bare for noen få minutter før det samme skjer igjen. Håper noen har noen gode forslag/løsninger på dett kjiiipe problemet med et ellers kjempe bra webcam.. Lenke til kommentar
SunDance_Kid Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Er det ingen der ute som har samme problem som meg, -noen som kan gi noen hint om løsning..? Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Hadde et liknende problem med mic'en i Skype på en av PCene mine. Skypes automatiske volumjustering gikk berserk. Hvilket program bruker du? Lenke til kommentar
SunDance_Kid Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 hei! dette skjedde i MSN Messenger men så testet jeg d i Skype for å se om det var et messenger problem men det samme skjedde der...:/ Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Denne er nok feilpostet. Rett sted er: (Akamera) Digital, foto og video (i venstre hjørne her) og så "Webkamera" Rapportert, så den blir nok flytta Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Fa Annet om hardware Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Hvorfor i all verden er denne flyttet fra "Annet om hardware"? Hvis man leser på forumoversikten står følgende å lese om denne kategorien: "Spørsmål og diskusjon om alt HARDWARE-RELATERT som ikke passer inn i en annen kategori." Dette spørsmålet er da i høyeste grad HARDWARE-RELATERT. Det er nok riktig at emnet også kan passe inn under "Digital foto og video > Webkamera" også, men jeg oppfatter dette som et forum med fokus på foto/video, mens problemet i dette tilfellet nok er mer relatert til PC/Windows enn webcam/video, og at problemstillingen er minst like relevant for separate mikrofoner og mikrofoner innebygget i bærbare PCer (slik jeg har opplevd). Lenke til kommentar
SunDance_Kid Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2006 Prøver med dette å friske opp tråden.. Noen som har noen erfaring me innebygde mikrofoner på webcams? jeg skal prøve å sende en mail til Logitech for dette er jo ikke noe jeg skal godta. Lenke til kommentar
Streaker Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 En jeg skjenner har også sånn jævlig skurring etter en stund. Man kan tydeligvis ikke fikse det problemet Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Det er mulig at kamera slår på en kompressor fordi lydnivået det registrerer er for lavt. Skjer dette etter at det har vært litt stille? Hvis det er det som er problemet, så kan det kun løses hvis det er mulig å disable den automatiske gainen. Det er langt fra sikkert at det finnes en slik mulighet med så simpelt utstyr. Av respekt for de du snakker med over nett, så bør du bruke en bedre mikrofon. Det er jo ikke lett å høre hva du sier med en så dårlig mic. Mikseren til lydkortet kan sikkert gjøre en bedre jobb til lyd, enn det som du får med et webcam. Det beste er nok headset med mic. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå