Gå til innhold

Vurderer å bytte ut fx-55 til dc, hvilken?

tore_v1

Anbefalte innlegg

Jeg sitter med en fx-55 som til daglig går på 2,8ghz. Jeg har ikke tid eller kunnskap til å begynne med videre overklokking, så en liten justering av multi er alt jeg har gjort der.

Men, jeg driver en del med multitasking, som fx'en forsåvidt takler fint, men jeg vurderer å prøve å få byttet den med en 939 dc cpu. Så er det store spørsmålet.. Jeg vet ikke helt hvor fx-55'en ligger ift verdi sammenlignet med en dc. Jeg er ikke avhengig av å kjøpe nytt, jeg er egentlig ute etter å bytte mot en som har en dc-prossesor.

Hvilken dc blir sånn "roughly" i samme verdiklasse? Jeg vil ikke lure noen, ei heller ende opp med et dårligere produkt..

Noen hint eller tips?

Mulig denne skulle stått under kjøp og salg, men jeg lurer kun på cpu'en, og denne tilsvarende motstykke på dc-siden, derfor poster jeg her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fint lite penger, men jeg har en fx-55, så spørsmålet kan vinkles til at;

Om du hadde hatt en (sett inn passende dc-cpu, operon eller x2) ville du byttet mot en fx-55?

Føler det er overkill for meg med en fx-55 siden jeg ikke spiller så mye, og driver en del med multitaskin..

Lenke til kommentar

Ikkje for å være stygg med deg, men man skal være bra dum for å bytte en god dualcore mot en FX-55 i dag :tease:

Eg ville ikkje tenkt på det engang. Kan hende du finner en luring med X2 3800+ som vil bytte, men eg tviler på det. Prøv og selg den på QXL, er du heldig så får du 4-5k for den. Da har du nok til en X2 4400+ :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg prøver meg på bruktmarkedet her også, just in case. Heldigvis en del som er ute etter å si at de har en FX..

Det er jo en sterk cpu, skal ikke stå på det. Så lenge jeg ikke føler jeg lurer noen så er det greit. Kanskje annet enn på qxl, hvor man gjerne finner mange tullinger.. Synd, men sant.

Lenke til kommentar
Jeg prøver meg på bruktmarkedet her også, just in case. Heldigvis en del som er ute etter å si at de har en FX..

Det er jo en sterk cpu, skal ikke stå på det. Så lenge jeg ikke føler jeg lurer noen så er det greit. Kanskje annet enn på qxl, hvor man gjerne finner mange tullinger.. Synd, men sant.

5622141[/snapback]

Du lurer ingen om du selger den for 5000kr. Den kostet tross alt over 7000 i butikkene for ett par uker siden. Etter min mening så lurer alle som kjøper FX seg sjølv, men det er en helt annen sak ;)

Lenke til kommentar

Har desverre ikke skrevet opp hele steppingen (d'oh), kan sikkert demontere vannkjølingen for å sjekke, men det er en CG stepping, vet bare ikke resten.

Med litt flaks er noen ute etter en lett overklokker, og har en dc i bakhånd..

Finnes det programvare som "kjenner" igjen steppingen til en cpu? Jeg vil nesten anta at det ikke gjør det, men hadde spart meg for litt arbeid, og "nede-tid"..

EDIT: Prøver meg i alle fall her inne, annonse er nå lagt ut. Heia, heia..

Endret av tore_v1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...