Moskus Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Herlige gitarer finner du på http://www.fender.com Lenke til kommentar
Skaufjord Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 skal ikke påstå at jeg er ekspert på området, men disse her (ikke i rekkefølge) er i alle fall sjef på gitar: Jimi Hendrix Jimmy Page Ritchie Blackmore Slash Kirk Hammet David Gilmour av norske: Knut Schreiner (Turboneger, Euroboys) og på orgel: Ray Manzarek (Doors) Lenke til kommentar
Skaufjord Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 for å være ærlig er jeg ikke sikker på hvem av gutta i pink floyd som gjorde hardest arbeid på gitaren. om det var roger waters eller david gilmour veit jeg ikke, men det låt fett i allefall. Lenke til kommentar
Deepsearch Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 1.George Lynch 2.Marty Friedman 3.Randy Rhoads 4.Joe Satriani 5.Vinnie Moore + en drøss andre. Lenke til kommentar
MadZone Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Hva er det jeg ser? Her er det snart 150 innlegg på dette emnet, og så er ikke Wolf Hoffmann nevnt med et ord! Jeg er i sjokk... Lenke til kommentar
Ballemannen Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Quote: Den 2002-10-01 16:36, skrev selters: Quote: Den 2002-09-18 21:35, skrev C. Alshus: Jepp, stemmer det. Og hørte(les: leste) at han hadde trådd til med 409 toner i sekundet. Hvordan er det mulig. :???: Vet ikke helt hvor folk har fått det fra, men det er bare tull. 40-50 er verdensrekorden. Hvis det er Marcus Paus dere prater om så skal han være helt sinnsyk. Over 400 anslag i sekundet blir jo på en måte sammenhengende toner, en A er 440 Hz så vidt jeg veit. Han sier selv "et teppe av lyd", heh. Har selv hørt ham spille, ikke i full speed, men allikevel helt sprøtt Uansett så blir det bare teit når man absolutt skal spille så fort som mulig hele tiden. Men på en annen side så kan det jo være greit å gå igjennom den "shredding" perioden for å bygge opp god teknikk for ettertiden. Lenke til kommentar
honnings88 Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 I tilfeldig rekkefølge: - Eric Clapton - Carlos Santana - Og gitaristene i:iRON mAIDEN, kiss, twisted sister og black sabbath Lenke til kommentar
bholmsen Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Jeg hørte mye på Becker, Malmsteen på 80 og 90 tallet , og ble inspirert til å starte spille gitar av Malmsteen, nå idag vet jeg ikke hvorfor(han er flink, men synes idag det er for mye noter og rot i musikken hans), men jeg la gitaren ned igjen etter noen år uten å bli særlig bedre. Men igår fikk jeg et kall , og har lyst til å starte opp igjen. Og jeg begynte med å starte søket etter noen gitarvideo´r på nettet. og jeg fant en video med Jason Becker (en video om Beckers karriære) og fikk grøssninger gjennom kroppen. Mannen er jo et musikalsk geni , pga hans sykdom, som jeg ikke viste om før igår, er jeg helt solgt. Makan til sjelemusikk skal man lete lenge etter. Lette febrilsk på nettet etter cd netshop´r som selger Becker . Fant et nettsted og fikk kjøpt de 3 siste utgivelsene han har gitt ut. Inkl. tribute albumet. Så pr idag, ser bort fra Vai, Malmsteen, Moore og et knippe andre, så har jeg Becker som min favoritt. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Fear me, for I am the bumper of d00m!!1one Litt over 2 år, hm. Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 1 Slash 2 Eric clapton 3 Gitaristen i Metallica Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 1.Stevie Ray Vaughan2.Jimi Hendrix 3.Paul Gilbert 4.Steve Vai 5.Jimmy Page :!: :!: 1. Arne Joks 2. Jungel-Elvis 3. Spåmann-Nils 4. Juvvin 5. Nibá Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Jeg ser at bladet World Guitar har rangert de 100 beste gitaristene i verden. Meget tvilsom liste, i og med at folk selv kunne stemme på de beste gitaristene. Det blir jo seff feil, når begge gitaristene i metallica troner blant de ti øverste plassene. Hvem synes dere er best? Her er min topp 5: 1.Stevie Ray Vaughan 2.Jimi Hendrix 3.Paul Gilbert 4.Steve Vai 5.Jimmy Page Kan du sjekke hvor Angus Young ligger på listen? Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 1: John Petrucci 2: Michael Romeo 3:Joe Satriani 3: Michael Angelo 4:Yngwie Malmsteen 5: Jarle H. Olsen 6: Shawn Lane Dette er min favoritt-rangering for tiden. Hvem som er best er uumulig å si. Lister i musikkblader osv. har ofte en tendens til å bli "mest populære". Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Gammel post. Ikke at det betyr noe. I tilfeldig rekkefølge: - Mark Knopfler - John Frusciante - Slash - Jimi Hendrix - Clapton Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 1. David Gimore (ikke best teknisk, men en veldig god gitarist) 2. Jimi Hendrix 3. Han der i White snake, husker ikke navnet 4. Tom Morello i RATM 5. James Hetfield. Plukket ikke rent teknisk, men fra hjerte Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 1.Slash (Guns 'n Roses) 2.Angus Young (AC/DC) 3.Brian May (Queen) 4.Ace Frehley (Kiss) 5. Jimi Hendrix Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Noen av mine favoritter: Adrian Smith Dave Murray Janick Gers Angus Young Eddie Van Halen Tony Iommi Endret 3. juni 2005 av Slettet-IBL5Pam9QB Lenke til kommentar
starfish Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Nja, vet ikke helt om det finnes 5 gode gitarister.. Stephan Fortè er flink, Micheal Romeo og Jarle H. Olsen er også flinke. Ingen fler jeg liker spesielt godt egentlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå