Zeppelin Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Hvorfor er de så meningsløse da? Lenke til kommentar
servo Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Mange gode spillere er nevnt syns jeg, så de skal jeg ikke gjenta for 'nte gang :wink:. Med tanke på Angus, ikke undervurder Malcom Young og hans enorme rytmesans. Raske fingre er ikke det eneste som kjennetegner en god gitarist. Alan Holdsworth. (Oops, raske fingre igjen, eksperimental Jazz) Joe Pass (Spilte sinnsyk rå akustisk/elektrisk jazz når han levde) Joe Walsh (Eagles - Hotel California ++) Danny Gatton (Utrolig fleksibel gitarist. Jazz, country, blues etc.) Jerry Donahue (Country) Jennifer Batten (Michael Jackson på live turneé. Sinnsyk 8 finger tapping teknikk.) Lenke til kommentar
labri Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 hvis du synes jennifer batten har bra 8-fingers tapping teknikk, så sjekk ut T.J. Helmerich.... for å være helt ærlig har jeg ikke blitt så voldsomt av JB's åttefingertappingreier.. hørte bl.a. bumble bee...... jaja! Allan Holdsworth er gud ja. ------------------------ Det er selvfølgelig riktig at det ikke bare er noter per sekund som gjør en gitarist god, men også evne til å improvisere, overskudd, kreativitet ++ Dette gjelder jo alle musikere. Hvis man skulle rangere etter speed - ville vel Marcus Paus, Rusty Cooley, Marshall Harrison, Lane og mange andre komme blant de øverste (hvor Paus har den "offisielle" rekorden.-.. hehe) joda Lenke til kommentar
Mio Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Mark knopfler :smile: Mio Lenke til kommentar
EC Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Quote: Den 2002-09-18 20:59, skrev tunefish:Yummi: R gitarbilde-linken din dævv?Jeg får hvertfall den beskjeden... Ikke nå lenger - Serveren døde på seg, men har stått opp igjen. Halleluja! :razz: Lenke til kommentar
servo Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 labri, takk for hintet om T.J. Helmerich skal sjekke det ut ved første anledning. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 [*]Kirk Hammet [*]Jimi Hendrix [*]Øystein Sunde [*]Adam Jones [*]Jarle H. Olsen Lenke til kommentar
Zink Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 1. John McLaughlin 2. Paco de Lucia 3. Al Di Meola 4. Frank Zappa 5. Øystein Sunde Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Jeg er bedre enn alle dere til å spille gitar asso. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Jeg glemte Angus Young, ja.. Han er sinnsykt døktig! Lenke til kommentar
|Cipher| Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 1. -=[§ Kirk Hammet of MetallicA ]=- Det er iallefall sikkert Men andre av de beste blir vel Mark Knoffler(dire straits) Eric Clapton osv men Kirk er best Lenke til kommentar
crimzon Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Skal ikke tvinge min smak inn i hodet på alle andre her. Men er det noen som har hørt gamle gode Neil Young spille? Han spiller på en måte som jeg aldri har hørt NOEN andre gitarister spille før?! (Arrester meg hvis jeg tar feil). Var på Roskilde 2001, og i Oslo spektrum et par uker seinere. Fy **** for en lydopplevelse. Mer singrende og dypere lyd skal man leite lenge etter! Leste på guitar.com at Eric Clapton mente at ingen i verden greide å få fem like mye ydmykhet og sårhet i musikken, enn Neil Young. For dere som ikke har hørt Mr.Young spille før, så anbefaler jeg dere å skaffe et par mp3'er med Neil Young og Crazy Horse live. Søk litt på http://www.vg.no, og finn anmeldelsen av konserten til Neil på Roskilde. De er mye flinkere til å sette ord på opplegget hans, enn meg Lenke til kommentar
Johan Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Enig med crimzon. Neil Young er kanske ikke den beste tekniske gitaristen. men duverden får noen låter han lager. Personlig synes jeg nyskapende gitarister er best. -Jimmy Page -Robert Fripp -Neil Young -Bill Bryson -Knut Schreiner Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 John Petrucci (regnes vel som verdens beste gitarist for tiden) Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Steve Vai Steve Ray Vaughan Joe Satriani Eddie van Halen Steve Vai fordi: Helt rå på guitar, komponerer og spiller selv, har mange sanger som er helt freaka. Kan lage lyder med guitar som jeg ikke visste at eksisterte. Rent og raskt er det han spiller også. Mange fine sanger. Steve Ray Vaughan fordi: Helt rå live. Hopper, spretter og danser på scenen, mens han gjør mer eller mindre utrolige bevegelser med sin guitar. Joe Satriani fordi: Vel, som nevnt tidligere, han lærte lille Mr. Vai hvordan man skulle spille på en guitar. Liker måten han spiller på. Eddie van Halen: Han er flink, derfor =) Min personlige, mikroskopiske, liste. Lenke til kommentar
crimzon Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Jeg har hørt at Neil Young slår hull i membranen på forsterken med skrutrekker, for å få mer slingrete og shæbby lyd! Ikke mange andre gitarister i verden som gjør det, tror jeg =) Gitaristen i Rage Against the Machine, må vel kunne kalles 90-tallets svar på Jimmy Hendrix? Han tryller frem mange kule toner og lyder. Ellers er Steve Ray Vaughn også en jævlig dyktig kar. Personlig er jeg ikke noe stor fan av den reine og kjedelige lyden til Eic Clapton. Blir rett og sleit for ensformig =) Skal være slingrete og røft spør du meg Lenke til kommentar
labri Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Quote: Den 2002-09-20 14:17, skrev GeCcO:John Petrucci (regnes vel som verdens beste gitarist for tiden) HAHAHAHAHAHAHAHAHA.... Jeg håper du spøker. Jeg sier ikke at JP er dårlig, men at noen skulle bruke "verdens beste gitarist" er egentlig hysterisk morsomt. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 'Karer & kvinns' - husk at alle disse eminente traktører presentert i tråden her, har dager/ låter de presterer spesielt - de er også bare mennesker som oss. ...men karakter pr. guitar akustisk/ elektrisk prestasjonsmessig teknisk v.s innlevd formidling og i tillegg over tid - hja, hvem kan oppnå dèn pokalen ? ...skulle gjerne visst ! Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Å si hvem som er best er umulig, men jeg kan jo nevne noen personlige favoritter: 1: Mark Knopfler. Teknisk flink, men som musiker, et geni! Resten har jeg ikke noe bestemt rekkefølge på.. Jimi Hendrix Eddie van Halen (prøv f.eks. å spille "I`m the one", det går FORT!) Eric Clapton Marius Müller thomasr :wink: Chet Atkins Og et lass til som jeg ikke orker å skrive opp, + enda noen til som er glemt.. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Alle nevner en del gitarister men de fleste har en med i listen og det er JIMI HENDRIX. Dermed erklærer eg JIMI HENDRIX som den beste gitaristen EVER!!! [ Denne Melding var redigert av: SnowDOG_ på 2002-09-20 23:28 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå