g@bb@ Skrevet 17. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) Ja, jeg tenkte vi kunne starte en sjokolade tråd. Der vi poster våre sjokolade opplevelser. Prøv å ta med pris, smak, fyldighet, o.l når du skriver et innlegg. Da kan vi alle kanskje få en hyggelig sjokolade opplevelse med disse små brune eller hvite gode søtsakene. Jeg har en stooor kjørlighet til mørk sjokolade. Da mener jeg ikke de der små pinglete Bocca sjokoladene, med 40-50% kakao, men de store, herlige mørke med nærmere 70-99% kakao. Mmmm, herlig! Spesielt 78% og ca 80%. En sterk kakao smak, som passer ypperlig i kaffe, og diverse desserter. Stratos er jo selvfølgelig en personlig favoritt i min munn. Den luftige sjokoladen som praktisk talt smelter på tungen Hva med dere? Endret 17. februar 2006 av g@bb@ Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 17. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2006 Jeg liker sjokioladen som heter troika og monolit. Den er delig og søt men over middels kvalmende. Men jeg er ikke en sjokolade persjon. Jeg spiser sjokolade kansje bare en gang i månede, altså ikke så ofte. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 17. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2006 Spiser veldig sjelden sjokolade, 1gang hver 4-5mnd kanskje. Når jeg først gjør det blir det Troika. Ingen over, ingen ved siden av Lenke til kommentar
Mafiabåss Skrevet 17. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2006 Freia Melkesjokolade - Ingen over, ingen ved siden! Lenke til kommentar
reds Skrevet 17. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2006 Freia Melkesjokolade - Ingen over, ingen ved siden! 5619821[/snapback] Et lite stykke Norge... Lenke til kommentar
Nagaika Skrevet 17. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2006 Sjokolade er king. Jeg digger også de mørke (70% og 86%), men også stratos og toblerone er digg. Den mørke sjokkisen er dog bedre til rødvin og konjakk enn de lette brune Har også fått litt sansen for den banansjokoladen (vet ikke hva banansjokkissen heter, men det er den som er så sticky at den til og med er klissente i butikken (utenpå papiret ) og longherin. Hadde lenge glemt lonherin, men den er jo bare helt rå Må også nevne kakao, som er uovertreffent som drikk (særlig nå på vinteren). Må selvsagt lages på ekte kokesjokolade og helmelk. Her er en fin sjokolink, kom gjerne med noen andre. Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 17. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2006 Spiser veldig sjelden sjokolade, 1gang hver 4-5mnd kanskje. Når jeg først gjør det blir det Troika. Ingen over, ingen ved siden av 5619816[/snapback] Troika er bestemorsjokolade. Hobby, eventuelt Mars delight for kropp og sjel. PS. Er smash sjokolade eller snack? Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 17. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2006 Sjokolade. Herlig tema. þristur, det er sjokoladen sin det. Er en islandsk sjokolade, som har ett mykt sjokolade fyll, fylt med søt, mjuk islandsk lakris. Helt nydelig. Draumur er heller ikke å forakte, en sjokolade med hvitt sjokolade skall, med brun sjokolade inni. Helt fantastisk. forsåvidt vil jeg på det sterkeste anbefale hvit kokesjokolade, for oss som synes det er vanskelig å få tak i hvit sjokolade. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 17. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2006 Jeg spiser sjeldent snop om jeg ikke blir tvunget av kjæreste eller bestemødre, men når jeg først skal kjøpe noe så går det i diverse Nidar-produkt: - Troika - Mokka Trøffel Men, det er en sjokolade som faktisk slår selv Nidar og det er sveitsiske Ritter Sport. Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 17. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2006 Sjokolade. Herlig tema. þristur, det er sjokoladen sin det. Er en islandsk sjokolade, som har ett mykt sjokolade fyll, fylt med søt, mjuk islandsk lakris. Helt nydelig. Draumur er heller ikke å forakte, en sjokolade med hvitt sjokolade skall, med brun sjokolade inni. Helt fantastisk. forsåvidt vil jeg på det sterkeste anbefale hvit kokesjokolade, for oss som synes det er vanskelig å få tak i hvit sjokolade. 5619853[/snapback] Du verden, det hørtes godt ut Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 17. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2006 Stratos /m nøtter ftw! Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 17. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2006 Mørk sjokolade er fysjom. Hobby for life! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 17. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2006 melkesjokolade:) og kinder Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 17. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2006 Favoritter; -Toblerone -Mars -Hvit kokesjokolade -Japp (*tenke på besøk på freia på barneskolen en gang*) Lenke til kommentar
Sti4n Skrevet 17. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2006 Appelsinsjokolade m/krokan og små runde sjokolader m/ nonstop. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 17. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2006 Jeg liker Maltesers og Kina. Sånne puffy, crunchy kjekskuler med sjoko utapå er digg! Ellers har jeg også sans for dyre konfektesker... Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 17. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2006 Fikk sinnsykt lyst til å dra på butikken og kjøpe en Japp eller Hobby nå Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 17. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2006 Går M som sjokolade btw ? Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 17. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2006 ja vil si det.. Den ligger jo i sjokoladehyllen.. Lenke til kommentar
Backspace_89 Skrevet 17. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2006 New energy og Snickers er best Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå