siDDis Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) Eg prøver å få til å sjå ein windows media stream. Til nå har eg fått til NRK Nett TV, men ikkje video frå min eigen windows media server. Korleis skal eg gå fram for å sjå dette? rtsp://213.167.99.110/video/dk.wmv Mplayer gir denne feilmeldinga Couldnt resolve name for AF_INET6 Xine gir denne No input plugin found. Endret 17. februar 2006 av siDDIs Lenke til kommentar
olear Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 mplayer rtsp://213.167.99.110/video/dk.wmv Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 Feilmeldinga eg får då olav@olavgjerde:~$ mplayer rtsp://213.167.99.110/video/dk.wmv MPlayer dev-CVS--4.0.2 © 2000-2005 MPlayer Team CPU: Intel Pentium 4/Xeon/Celeron Foster (Family: 8, Stepping: 9) Detected cache-line size is 64 bytes CPUflags: MMX: 1 MMX2: 1 3DNow: 0 3DNow2: 0 SSE: 1 SSE2: 1 Compiled for Debian. 86 audio & 200 video codecs Linux RTC init error in ioctl (rtc_irqp_set 1024): Permission denied Try adding "echo 1024 > /proc/sys/dev/rtc/max-user-freq" to your system startup scripts. Opening joystick device /dev/input/js0 Can't open joystick device /dev/input/js0 : No such file or directory Can't init input joystick Setting up LIRC support... mplayer: could not connect to socket mplayer: No such file or directory Failed to open LIRC support. You will not be able to use your remote control. Playing rtsp://213.167.99.110/video/dk.wmv. STREAM_RTSP, URL: rtsp://213.167.99.110/video/dk.wmv Resolving 213.167.99.110 for AF_INET6... Couldn't resolve name for AF_INET6: 213.167.99.110 Connecting to server 213.167.99.110[213.167.99.110]:554 ... rtsp_session: Not a Real server. Server type is 'WMServer/9.1.1.3814'. STREAM_LIVEDOTCOM, URL: rtsp://213.167.99.110/video/dk.wmv This stream is non-cacheable Stream not seekable! Failed to initiate "audio/X-ASF-PF" RTP subsession: RTP payload format unknown or not supported Failed to initiate "video/X-ASF-PF" RTP subsession: RTP payload format unknown or not supported Exiting... (End of file) Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Prøvd med vlc? Den funker best her. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) EDIT: Uff, beklager. Tabbed browsing har sine ulemper, det også Endret 18. februar 2006 av meastp Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Prøvd med vlc? Den funker best her. 5625432[/snapback] Får du det til med VLC, isåfall forklar. Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Åpne vlc og trykk ctrl +n og fyll inn url. Fungerer topp her. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 Her skjer det nok ingenting. Den begynner visstnok å spela av men utan lyd og bilete. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Er den oppe og går no? Skjer ingen ting i min VLC Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Har du med de rette useflag'ene da? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Hvis man kjører Gentoo, er det veldig viktig å få rette USE-flags under kompilering av VLC for at den skal kunne spille av alt. Jeg bruker: + + a52 : Enables support for decoding ATSC A/52 streams used in DVD - - 3dfx : Adds support for 3dfx video cards to XFree86. See: voodoo3 - - nls : <unknown> - - debug : Tells configure and the makefiles to build for debugging. Effects vary across packages, but generally it will at least add -g to CFLAGS. Remember to set FEATURES=nostrip too - - altivec : Adds support for optimizations for G4 and G5/ppc970 processors - - httpd : Enables a web based interface for vlc. + + vlm : New videolan (media) manager (vlm), a little manager designed to launch and manage multiple streams from within one instance of VLC. + + gnutls : Adds support for net-libs/gnutls + + live : Enables LIVE.com support. + + v4l : Enables video4linux support + + cdda : Enables libcdda cd audio playback support. + + ogg : Adds support for the Ogg container format (commonly used by Vorbis, Theora and flac) + + matroska : Adds support for the matroska container format + + dvb : Adds support for DVB (Digital Video Broadcasting) + + dvd : Adds support for DVDs + + vcd : Video CD support + + ffmpeg : Enable ffmpeg support + + aac : Enables support for MPEG-4 AAC Audio + + dts : Enables libdts (DTS Coherent Acoustics decoder) support + + flac : Adds support for the flac audio codec + + mpeg : Adds libmpeg3 support to various packages. + + vorbis : Adds support for the OggVorbis audio codec + + theora : Adds support for the Theora Video Compression Codec + + X : Adds support for X11 + + opengl : Adds support for OpenGL (3D graphics) + + truetype : Adds support for FreeType and/or FreeType2 fonts + + svg : Adds support for SVG (Scalable Vector Graphics http://www.w3.org/TR/SVG ). This option is mainly intended for users that tend to browse multimedia sites frequently. - - fbcon : Adds framebuffer support for the console, via the kernel - - svga : Adds support for SVGAlib (graphics library) + + oss : Adds support for OSS (Open Sound System) - - aalib : Adds support for media-libs/aalib (ASCII-Graphics Library) - - ggi : Adds support for media-libs/libggi (non-X video api/drivers) - - libcaca : Add support for colored ASCII-art graphics - - esd : Adds support for media-sound/esound (Enlightened Sound Daemon) - - arts : Adds support for aRts: the KDE sound daemon + + alsa : Adds support for media-libs/alsa-lib (Advanced Linux Sound Architecture) + + wxwindows : Adds support for wxWindows/wxGTK GUI toolkit + + ncurses : Adds ncurses support (console display library) + + xosd : Sends display using the X On Screen Display library - - lirc : Adds support for lirc (Linux's Infra-Red Remote Control) - - joystick : Add support for joysticks in all packages + + stream : Enables vlc to stream video. + + mp3 : Add support for reading mp3 files + + xv : Adds in optional support for the Xvideo extension (an X API for video playback) + + bidi : Enables bidirectional language support + + sdl : Adds support for Simple Direct Layer (media library) + + png : Adds support for libpng (PNG images) + + xml2 : Check/Support flag for XML library (version 2) + + samba : Adds support for SAMBA (Windows File and Printer sharing) - - daap : Enables DAAP shares services discovery support. - - corba : Enables corba interface support. - - screen : Enables screen capture support. + + mod : Enables Mod demux support. - - speex : Adds support for the speex audio codec - - nsplugin : Builds plugins for Netscape compatible browsers - - shout : Enables libshout output. + - real : Enables real audio and RTSP modules. + + win32codecs : use win32codecs package for dll avi decoding support (wmv and what not) - - skins : Enables support for the skins2 interface. - - hal : Enable Hardware Abstraction Layer (HAL) support - - avahi : Support for avahi mdns daemon. - - xinerama : Add support for the xinerama X11 extension, which allows you to stretch your display across multiple monitors Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 eg instalerte berre VLC vha apt-get Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Jeg tok med live og stream, og jeg klarer å se den filmen du linka uten problemer. Noe warcraft 3 opplegg. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Korleis tar du med live og stream da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå