firberblad Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Hei, Etter å ha forsøkt med Telenor, Nextgentel, og HLK er jeg i ferd med å gi opp. Kan noen gi meg et tips om hvem som kan levere bredbånd i området Åsegarden ved Harstad? Vet at HLK har der, men de sier at de er sprengt på kapasitet. Har ikke spilt wow og eq2 på en måned å begynner å gå på veggene. Finns det i det hele tatt noen aktører som kan levere bredbånd der? Eller har noen lyst til å dele litt på linja si, mot noen kroner? Send gjerne en pm. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Om problemet er at det ikke er nok kapasitet i kobbernettet så er en løsning å først bestille ISDN, og så bestille ADSL på denne linjen. Jeg har selv gjort det og det fungerte, siden ISDN krever egent kabelpar til sentralen. En annen løsning jeg har vært med på å sette opp noen ganger er å dele bredbånd trådløst med noen i nærheten som kan få bredbånd. Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 Angivelig så er det ca 5500 meter til sentralen, og linja er på 0.4 De mener det er alt for langt, og gidder derfor ikke prøve. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Angivelig så er det ca 5500 meter til sentralen, og linja er på 0.4De mener det er alt for langt, og gidder derfor ikke prøve. 5620125[/snapback] Da er det ikke mye håp for å få ADSL på den linja nei... Når det er avstanden som setter grenser så er det jo ikke vits i å bestille ISDN. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 5.5km på 0.4 er fryktelig langt for og si det pent. Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 5.5km på 0.4 er fryktelig langt for og si det pent. 5620266[/snapback] ja, det ser ikke så lyst ut Lenke til kommentar
Gibblay Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Litt off topic. Er det noe drift oppi Åsegarden nu da? Minnes 9 trivelige mnd der i 1991 Lenke til kommentar
kvase Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Selger WiMax til lavpris http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...3CECDB2C94B7F53 et utdrag derfra - I Norge sitter både Telenor, Catch og Nextgentel med WiMax-lisenser, men de bidrar kun til å bremse utviklingen siden de ikke har kommet i gang. På hjemmesidene til NextNet kan vi lese at det foreligger konkrete planer om å starte WiMax-utbygging flere steder i landet. Blant annet står hjemtraktene Sandnes og Hjelmeland for tur. Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Litt off topic. Er det noe drift oppi Åsegarden nu da?Minnes 9 trivelige mnd der i 1991 5620454[/snapback] hehe, fungerer mer eller mindre som et alliert vintertreningsenter. Så, jeg vil tro at aktiviteten var litt høyere på starten av nitti tallet. Lenke til kommentar
Livert Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Har du prøvd å finne trådløst nett? Har hørt rykter om at det er en sender nede ved travbanen som en skal kunne benytte seg av hvis man kan SE den fra huset sitt. Har ikke testet dette selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå