6502 Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) Kjøpte nettopp en 2Force Tagan TG480-U22 strømforsyning. Den har fått hederlig omtale, også for å være meget stille... Men, det er ikke den jeg har fått. Den bråker mer enn 7800GT kortet ved idle. Dvs. strømforsyningen er den mest høylytte komponenten i hele pc'n ved idle. Er det noen andre her som har denne strømforsyningen, og kan fortelle sin erfaring? Dette lydnivået er ikke til å leve med..! Enten må det være en feil på den, ellers så .. er det noe annet Jeg synes ikke den justerer vifte hastigheten i det hele tatt. Ved kald-start er det akkurat samme lyd som ved tung last, mener jeg... Har lite komponenter i pc'n så den bør gå lett... Kjørte på en 350w chieftec først (ATX1.3, vil ha ATX2.0) og den var stillere, mener jeg. Trodde det var bedre å kjøre en 480watter på lite last enn en 350w på tung last.. Det blir å benytte angrefrist eller RMA. Hvis jeg skal bytte i noe annet, til ca. samme pris, hva foreslår dere da? Ville likt at man kunne lese av viftehastighet ved kabel til hk. Endret 2. mars 2006 av 6502 Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Hva har du i maskinen? (komplett oppsett) Om du ser i profilen min så kjører jeg oppsettet mitt med "lillebroren med lys", altså Tagan i-xeye 420W og den hører jeg ikke noe fra.. Om du ikke har stort mer enn meg i maskinen så vil jeg si det er noe galt med strømforsyningen.. Lenke til kommentar
6502 Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) Hva har du i maskinen? (komplett oppsett) Om du ser i profilen min så kjører jeg oppsettet mitt med "lillebroren med lys", altså Tagan i-xeye 420W og den hører jeg ikke noe fra.. Om du ikke har stort mer enn meg i maskinen så vil jeg si det er noe galt med strømforsyningen.. 5619294[/snapback] Veldig lite i maskinen pr. i dag: HK: Asus A8N-SLI Premium (fanless design) CPU: AMD X2 3800+ GFX: XFX 7800GT (1 stk) RAM: 1024 Corsair (med leds harddisk: 1 stk - Samsung spinpoint CD/DVD: 1 stk Lydkort: X-FI Ved idle, skjer det jo ingenting, så strømforsyningen burde være *whispering quiet*, som det står andre steder på nettet... (div.forum) Endret 17. februar 2006 av 6502 Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Din er kraftigere enn min også, så det er nok ikke belastning som gjør det.. Er nok ganske sikkert at det er defekt strømforsyning du har fått (ihvertfall viftekontrolleren). Anbefaler å sende den inn.. Lenke til kommentar
6502 Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Sendte den tilbake som RMA. Fikk ny tilbake, og denne er som beskrevet.. Stealth, wispering quiet ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå