4Wheel Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Har kjøpt meg 2 nye harddisker, 1 på 120 GB og 1 på 80 GB med 8 MB Cache. Den 120 GB fant pc'en med en gang, men har problemer med å finne den på 80 GB.Når jeg går på MIN DATAMASKIN og trykker på HØYRE MUSEKNAPP og går på EGENSKAPER og så på ENHETSBEHANDLING. Når jeg da trykker på DISKSTASJONER så er den 80 GB der, og når jeg trykker 2 ganger på den får jeg beskjed om at denne enheten fungerer som den skal. Men jeg får ikke den frem i windows commander eller i min datamaskin, så det virker som den ligger skjult. Hva tror dere om dette, og hva kan jeg gjøre med det??? Dere må ha det RIKTIG SÅ BRA, og takk for alle svar. PS. Går det an å få gjort om NTFS til FAT, og hva er nå best av NTFS ELLER FAT. Og går det an å få min LOKAL DISK G: til å bli LOKAL DISK C: Lenke til kommentar
aschj Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Start/Control Panel/Administrative Tools/Computer Management/Storage/Disk Manager Der kan du gjøre det meste av det du spør om. Det går ikke an å konvertere NTFS til FAT32. Iallfall ikke med programvare fra Microsoft. Andre veien går derimot fint. Det er latterlig liten forskjell på de to uansett. NTFS er mye sikrere og marginalt treigere. Du kan også ha stasjoner over 64 gb (Ja, vet man kan ha enda større med tredjeparts programvare). [e]mb -> gb :razz:[/e] [ Denne Melding var redigert av: aschj på 2002-09-18 17:58 ] Lenke til kommentar
Agger Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Jeg klarte ihvertfall å konvertere fra NTFS til FAT32 i fdisk. Jeg slet lenge men klarte det til slutt. Husker ikke hvordan men... Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 du kan ikke konvertere ntfs->fat i fdisk. Det eneste proget som kan det er PM siste ver. Hvis det kan det da... hvis ikke er det ingen som kan.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 NTFS / FAT32 er forskjellige måter å formatere en partisjon. fdisk håndterer partisjoner, ikke formatering. Så med fdisk kan du stryke en NTFS partisjon, lage en ny, og siden formatere i FAT32. Det kan knapt kalles å konvertere, og alt som var av data er jo borte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå