Gå til innhold

Bærbar eller Stasjonær?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har begge deler. Men jeg må ærlig innrømme at jeg vurderer nå neste gang jeg skal kjøpe ny datamaskin, at jeg kun skal investere i en veldig bra bærbar pc. Jeg vil gjerne høre argumenter på hvorfor man skal ha stasjonær istedet for bærbar? Ja man kan ha begge, men det er ikke mitt spm her.

F.eks er mitt argument for å ha bærbar at de har blitt veldig bra med tiden, og at det er deilig å sitte med trådløst nett, i sofaen eller i senga og surfe mens man har tv'en på osv. Jeg har lagt spilling tidene på hylla, så jeg ser virkelig ikke vitsen med stasjonær pc lengre. Men det er et veldig stort steg hvis jeg velger å gjøre det. Har alltid bygd min egen pc, og har alltid hatt stasjonær. Vil føle meg naken uten.

Noen kommentarer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bærebar er jo veldig praktisk da.. :)

Hvis du ikke spiller lenger er det jo nesten ikke noe vits å ha stasjonær, men ser du på mye filmer så er ikke bærebar noe serlig, er for liten skjerm..

Bærebar tar jo mye mindre plass, det er jo et pluss..

Jeg har stasjonær, og trives egentlig bra med den, men så spiller jeg og ser litt på filmer også da..

De bærebare begynner å bli ganske bra hw på de nå..

Men skal du ha en veldig bra bærebar maskin, må du nok ut med noen tusen da, de er ikke veldig billige enda..

Og det med bærebar er jo at du ikke for oppgradert hw`en..

Lenke til kommentar

Fordeler med bærbar:

* Lett å ta med seg.

* Veldig praktisk.

Fordeler med stasjonær:

* Lettere å bytte ut deler.

* Kan være kraftigere.

* Mulighet for bedre kjøling.

* Mulighet for større og bedre skjerm.

For meg er bærbar mest aktuellt, siden jeg går på skole og programmérer på fritiden. Men du kjenner best ditt eget behov.

Lenke til kommentar

Må ærlig innrøme at jeg har en superb bra bærbar, med 17 widescreen og et ganske greit oppsett av hw. 100 gb hd 3.2 GhZ pentium 4 cpu 1024 ram og ati radeon x600 256 mb ram skjermkort, kjører nfs Mostwanted med 1024*768 og middels detaljer. jeg har erstattet den stasjonære.

Nå sier det seg selv at vekta er stor men den er mye bedre å ta med seg enn en stasjonær. og prisen på min er bærbare er 13 K. Denne pcen holder lenge til meg med en ekstern harddisk.

Lenke til kommentar

Er nok redd at du som har bygd egne stasjonære, og jeg regner nesten med at du har en interesse for å teste ut hardware, og software, gjerne laster ned en del osv, fort kommer til å savne den stasjonære.

Jeg hadde ikke klart meg uten noen av delene.

Har 2 stasjonære, en server med 450GB lagringsplass, en til Spill og Videoredigering, og en bærbar som jeg bruker så og si alltid til alt annet.

Steng ned den stasjonære ei uke.

Så ser du hvordan det føles

Lenke til kommentar

Mange gode argumenter her for både for og mot. Jeg flytta ned til London siste året for å studere og da brukte jeg kun laptop, og etter å ha flytta tilbake så ligger faktisk stasjonære pcen der og samler støv. Jeg har jo alt av dokumenter og ting og tang på den bærbare. Men ja, det som er digg med stasjonær er at man kan ha bra lagringsplass, se filmer osv på den, men nå har jeg tenkt å se filmer på tv uansett med s-video kabel, så da spiller det forsåvidt ingen rolle.

Poenget er om jeg skal gidde å kjøpe ny stasjonær, men jeg tror jeg heller beholder min gamle litt til, og heller kjøper ny stasjonær når jeg har penger til overs. I hvertfall for meg som driver veldig mye med data, så er det vel greit å ha begge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...