Fryd1lund Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 hei! hva synes folket er den beste 12"?? breukes til all slagt musikk. noen som har meninger om hvem dette er?? Lenke til kommentar
Maiev S. Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 PowerBook G4 - med visse oppgraderinger. Spesifikasjoner 1,256 GB DDR333 SDRAM (256 MB innebygd + SO-DIMM på 1 GB) 100 GB Ultra ATA-harddisk (5400 rpm) 8x SuperDrive DVD±R/CD-RW-stasjon AirPort Extreme-kort Tastatur og Mac OS Incase Sling Pack - Graphite AppleCare Protection Plan - PowerBook 1,5 GHz PowerPC G4 12,1-tommers TFT-skjerm NVIDIA GeForce FX GO 5200 - 64 MB DDR Internt 56K-modem Strømforsyning Batteri Velkommen til forumet, husk å lese retningslinjene. Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 PowerBook G4 - med visse oppgraderinger. Spesifikasjoner 1,256 GB DDR333 SDRAM (256 MB innebygd + SO-DIMM på 1 GB) 100 GB Ultra ATA-harddisk (5400 rpm) 8x SuperDrive DVD±R/CD-RW-stasjon AirPort Extreme-kort Tastatur og Mac OS Incase Sling Pack - Graphite AppleCare Protection Plan - PowerBook 1,5 GHz PowerPC G4 12,1-tommers TFT-skjerm NVIDIA GeForce FX GO 5200 - 64 MB DDR Internt 56K-modem Strømforsyning Batteri Velkommen til forumet, husk å lese retningslinjene. 5619153[/snapback] Tror han mente 12" suber til bil. Lenke til kommentar
Maiev S. Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Hehe, sorry, glemte å se hvilket forum den hadde gjemt seg i. Da kan jeg jo prøve meg med denne istedet. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Holder en knapp på Elemental designs 12a Lenke til kommentar
Evil Knivel Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Jeg holder meg med Dynabel! DY94 12" (den i midten) er mye trøkk for pengene men skal du slå på stortromma så er DY96 (nederst) mitt valg. dette er element en kan kjøpe uten at en må lugge av seg alt av hår pga. du angrer på kjøpet. disse vill du neppe angre på Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Eller denne ? T212D4 disse herjer villt og er av god kvalitet og tåler å få lit strøm! Har nå alltid digga å hatt rf utstyr i bilen jeg da men ikke så heftig... Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 SI D2, eller RE XXX 12" tror jeg ville få de fleste til å blekne, kanskje untatt ED12a'ern. Disse eter hva som helst av RF til frokost og blåser foraktelig av de fleste andre "folkemerkene" på markedet.... Ellers har jo bl.a Aura endel fine saker Lenke til kommentar
epifant Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) Hvorfor vil du ha akkurat en 12-tommer? Selv om monteringsdiameteren er den samme, vil det alltid være forskjeller i T/S-parametrene, krav til kassevolum, slaglengde, lydkvalitet, kort sagt alt. Om det er pga. kassestørrelse vil det antakeligvis være mulig å finne en 10-tommer som flytter like mye luft i samme kassevolum. Eller kanskje til og med en 15-tommer som flytter dobbelt så mye luft i samme kassevolum. Om det er pga. evnen til å flytte luft, varierer den sterkt fra element til element. Som sagt kan man finne 10-tommere med evne til å flytte mer luft enn en gjennomsnittlig 12-tommer, samtidig som man kan finne 15-tommere som bare flytter en tredjedel så mye luft som den samme 12-tommeren. Om det er fordi "10-tommere er kjappe men ikke har så mye trøkk i bånn", mens "15-tommere er for trege" må du lære deg mer om T/S-parametrenes betydning Jeg har sagt det uendelig mange ganger før, og sier det nok en gang: man kan ikke komme med noen forslag som helst på et så svakt grunnlag! Jeg mener slett ikke du er teit, dum, inhabil, døvstum eller bare korttenkt. Jeg svarer mer enn gjerne på videre spørsmål, etter beste evne. Poenget mitt er bare at man kan ikke spørre "hva er den beste Opelen til å kjøre frem og tilbake til skolen med?" Liker du å kjøre fort? Seint? Myke fjærer? Harde fjærer? Minimalt vedlikehold? Kose-skruing? Skru-deg-ihjel? Skal den være tøff? Bryr du deg katta om utseendet? Skal den bruke mye bensin? Lite bensin? Billig forsikring? Billig i innkjøp? Endret 18. februar 2006 av epifant Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 SI D2, eller RE XXX 12" tror jeg ville få de fleste til å blekne, kanskje untatt ED12a'ern.Disse eter hva som helst av RF til frokost og blåser foraktelig av de fleste andre "folkemerkene" på markedet.... Ellers har jo bl.a Aura endel fine saker 5622440[/snapback] SI D2? RE XXX 12"? Har ikke hørt om disse merkene jeg. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 SI D2? RE XXX 12"? Har ikke hørt om disse merkene jeg. You're in for a treat SI D2 RE XXX Brutale saker, vil nok påstå at SI D2 muligens har noe bedre SQ enn RE XXX. Det er ikke mange i Norge som har eller har hørt disse, men det er en skikkelig aha-opplevelse. JL's W7 bør vel også nevnes, men kommer kanskje ikke helt opp mot disse i hverken bang for the buck eller SQ/SPL. -Min subjektive mening. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 SI D2? RE XXX 12"? Har ikke hørt om disse merkene jeg. You're in for a treat SI D2 RE XXX Brutale saker, vil nok påstå at SI D2 muligens har noe bedre SQ enn RE XXX. Det er ikke mange i Norge som har eller har hørt disse, men det er en skikkelig aha-opplevelse. JL's W7 bør vel også nevnes, men kommer kanskje ikke helt opp mot disse i hverken bang for the buck eller SQ/SPL. -Min subjektive mening. 5624537[/snapback] Hørt de selv? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Har faktisk en SI Magnum D2 1. gen. sjøl og får sikkert høre XXX til sommern en gang. Har tilgode å høre noe som er så presist, definert og har samme punch. For ikke å snakke om dypbassen. Skal en tro dem som driver med lyd over dammen så har jeg noe godt i vente med XXX. Ellers er det vel kun en mann på sunnmøre ved navn Stig som sjøl driver med bilstereo som har hørt begge disse og det meste av andre merker da han var i UK et år for å lære seg mer om faget. Det må dog sies at om en er ute etter noe virkelig ultimat så finnes det straks noe på det norske markedet med bla disse parametrene: 6" 10" 25" 2500 15000 Gjett hva som er hva Dette er noe som vil få den altfor mye opphausede jackhammern til å fremstå som en overprisa malmrøys, hehe Ellers så er det riktig det som er nevnt tidligere her at personlige preferanser nok er avgjørende for hva som er best for hver enkelt. Lenke til kommentar
vincent_vega Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Har faktisk en SI Magnum D2 1. gen. sjøl . 5625444[/snapback] Hva måtte du betale for en sånn? Regner med at du måtte importere den selv? Og hvilken kasse har du til din SI D2 12"? Lenke til kommentar
epifant Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 6" svingspole 10" magnet 25" membrandiameter 2500 Watt kontinuerlig 15000 Watt max? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Hva måtte du betale for en sånn? Regner med at du måtte importere den selv? Og hvilken kasse har du til din SI D2 12"? 5625729[/snapback] Betalte ca 3800 for den ferdig importert. Kassa er vel på ca 34 L 6" svingspole10" magnet 25" membrandiameter 2500 Watt kontinuerlig 15000 Watt max? 1 = ikke riktig 2 = ikke riktig (Prøv med det du gjetta på over ) Ellers så er det riktig Hva er det som blir 6" da, hehe Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Eller kabler Går ut ifra at magneten er større en svingspolen..? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Ehhh... Det er parameter på en sub det er snakk om Lenke til kommentar
epifant Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) La meg gjette.... 6" lineær Xmax og 10" maksimal Xmec? EDIT: bah, snakk om å få med seg hva som er skrevet tidligere.. 10" svingspole antar jeg. Hva vant jeg? Endret 18. februar 2006 av epifant Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå