Gå til innhold

Logitech Z-5500, oppskryt eller sant?

Anbefalte innlegg

Komplett.no har dem kabelen. Man får jo å kjøpt den kabelen på clas ohlson, men tror ikke dem har like gode kabler

Men jeg skal nå ha bedre lydkort, bruker det innebygde S/PDIF systemet på hovedkortet, er jo fin og grei lyd, men skal kjøpe meg Creative SB X-Fi XtremeMusic tror jeg. Få litt mer effekt :dribble:

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Komplett.no har dem kabelen. Man får jo å kjøpt den kabelen på clas ohlson, men tror ikke dem har like gode kabler

Men jeg skal nå ha bedre lydkort, bruker det innebygde S/PDIF systemet på hovedkortet, er jo fin og grei lyd, men skal kjøpe meg Creative SB X-Fi XtremeMusic tror jeg. Få litt mer effekt  :dribble:

5704902[/snapback]

de har disse Kabelene på shg.. hva tror dere om de? er de greie?

og er det noe forskjell på "kvaliteten" når degt gjelder lengden på kabelen, eks er det noe forskjell på en 3 og en 5 meters kabel(når det gjelder kvaliteten)??

mvh. Mr.Nauz

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar

Hmm da tror jeg at jeg satser på det ;) Logitech z5500 kosta 2450kr eller noe sånt på shg, så derfor vil jeg kjøpe det der(billigst) og siden det er de kabelene de har der så slenger jeg med de ;) ingen som har noen "dårlig" følelse om de kabelene? og det holder vel med 2 meter(de hadde kun 2 m på lager)?

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
Noen flere som opplever lav brumming fra sub'en når kontrollenheten er slått på? Uansett hvilken ingang som benyttes og selv om det er stillt in på en inngang hvor det ikke er tilkoblet noen kabel.

5724995[/snapback]

Har ikke z5500, eller de står på postkontoret, skal hende de om en times tid. men jeg har nå(hadde) et altec lasning 4.1 system. og opplevde som du sier en "brumming" fra subben når høytalerne sto på(uten at eks pc en står på).. veit ikke hva det kommer av, men sånn var det nå i hvertfall. skal som sagt snart hente mitt z5500 jeg og, gleder meg kjempe :D

men et spørsmål

Siden shg ikke hadde den kabelen jeg hadde planglagt og kjøpe på lager så kjøpte jeg heller Den på 2 meter til 85 kr (Her) hva tror dere om den? er den grei? og vil det lønne seg og bruke den framfor og bruke de analoge ledningene som følger med høytalerne?

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar

Jeg har hatt Z-5500 i nesten et år nå og anbefaler deg på det sterkeste! Århundrets kjøp! Har brukt det sammen med Xbox (Nå Xbox 360) og låter veldig bra for noe som koster under 3000,-

Hvis du velger noe annet til den prisen så sparker jeg deg i juvelene!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, jeg har noen spørsmål om Z-5500 og velger derfor å vekke til live denne tråden for å få svar... :)

- Hvor lange er kablene til satelittene\center\sub på dette systemet?

- Hvor får man tak i lange optiske kabler (10m)? De stedene jeg har sjekket har bare 3m og mindre.

Sitter og planlegger å skaffe dette anlegget til xbox\pj'en i den lille kjellerstua vår, derav spørsmålet...

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Hei, jeg har noen spørsmål om Z-5500 og velger derfor å vekke til live denne tråden for å få svar... :)

- Hvor får man tak i lange optiske kabler (10m)? De stedene jeg har sjekket har bare 3m og mindre.

Sitter og planlegger å skaffe dette anlegget til xbox\pj'en i den lille kjellerstua vår, derav spørsmålet...

5782057[/snapback]

Kablene er jeg usikker på, men 2 av kablene er veldig lange.. kanskje 10meter lange, og de 3 siste er vel kanskje bare 5m... Så rear høytalerne har lengre kabel enn de andre... som da er normalt

Europris har 25m lange kabler til 150kr ca...

Lenke til kommentar

Logitech Z-serien er utrolig bra! Har selv Z-2300 modellen, og det er noe av det villeste 2.1 systemet jeg har hørt om til pc vel og merke..

Z-5500 har jeg ikke hørt i aksjon, men er betydelig mer effekt på både subben og sattelittene på den modellen, det betyr jo bare at de er bedre.

Jeg er så fornøyd med mitt anlegg at jeg har anbefalt det til alle som pønsker på å kjøpe nytt anlegg til pcen sin..

Logitech har gjort det stort når det gjelder mus,tastatur og nå anlegg :D hehe

Absolutt ett bra kjøp!

Stå på Logitech sier bare jeg! :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

5782057[/snapback]

Kablene er jeg usikker på, men 2 av kablene er veldig lange.. kanskje 10meter lange, og de 3 siste er vel kanskje bare 5m... Så rear høytalerne har lengre kabel enn de andre... som da er normalt

Europris har 25m lange kabler til 150kr ca...

5785775[/snapback]

De korte kablene er 4m og de lange kablene er 7m. :thumbup:

Lenke til kommentar

Ble Z-5500 på meg til slutt. Kablene var egentlig ikke noe stort problem, var jo egentlig bare å kjøpe en 25m bunt hos Clas Ohlson og kappe opp egne.

Er ikke vant til hjemmekino-lyd, da jeg har brukt et surt mikro-stereoanlegg hittill.

Du verden! :D Dette var virkelig verdt pengene!

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Anlegget er meget bra det. Spesielt siste versjon som ikke har fastmonterte kabler på høytallerene.

Det med å bruke digital eller analog overføring av lyden kommer ann på mye annet. Det er ikke garantert at digital overføring faktisk er bedre enn den analoge. Har man ett lydkort som gjør en bedre jobb med å dekode signalene enn det som sitter i Logitech sitt anlegg, så er det dumt å la det gjøre jobben.

I starten med mitt anlegg brukte jeg Creative sitt Augidy 2 lydkort. Testet med både analog og coax overføring. Og for min del hadde det analoge signalet mye bedre lyd enn ved digital overføring. Derfor har jeg ikke giddi å testa med digital fra X-FI kortet. Creative har nok litt bedre dekodere enn Logitech har, da det faktisk var stor forskjell.

Men slik finner man ikke ut før man tester selv.

Har en kompis som låner mitt Augidy kort, for å teste dedikerte lydkort, og han hørte stor forskjell fra det HK lydkortet og Creative sitt. Mest var det at susingen i høytallerene ble borte. Bruker selv ett HK lydkort på HTPCen, men der bruker jeg digital overføring, og det er ingen susing.

Så min anbefaling etter egne erfaringer er å bruke digital overføring hvis du bruker hovedkortet sitt lydkort. Og bruk analog overføring hvis du har ett dedikert lydkort.

Lenke til kommentar

5782057[/snapback]

Du får tak i lange optiske kabler på ELFA. Billige er de også. De er mer enn gode nok til å overføre det de skal av signaler innenfor det grensesnittet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...