Gå til innhold

Quart festivalen 2006...

kristoffer1989

Anbefalte innlegg

Kom just hjem fra quarten...

hva kan æ si? Blindside! og Satyicon! var de som traff mitt hjerte...

Depeche Mode var litt bra i begynnelsen men så blei d bare det samme om og om igjen... mange brisne 40-50 åringer som så ut t å like de da ;)

hehe!

en velykket quart dag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Flere bilder, uten for scenen også?

Ble ikke noe quart på meg i år gitt :(

6449646[/snapback]

Jeg får lite tid til å ta så mye mer bilder enn av konsertene desverre. Sånn er det når jeg skal prøve å få bilder av alle konsertene pluss omtale halvparten av de.

quart-galleriet

Jeg har vell tatt ca 1500 bilder til nå på quart, skal legge ut flere av de som er gode etterhvert i galleriet.

Lenke til kommentar

I går såg vi Extol, Green Carnation, Satyricon og Depeche Mode.

Extol er et band som jeg lenge har likt, jeg var litt bekymra da den siste platen deres ikke falt heeeelt i smak, men live så ble det knallfett uansett! Desverre så spilte de ingen låter fra favorittalbumet mitt "Undeceived", men de spilte noen fra Burial og det er gromalbum. Og ikke minst, de spilte sangen Paralysis. FY FAEN det tok av! Var bare helt fantastisk! Extol er tydeligivs ikke knallpopulære da det bare var en 400 publikum der og langt i fra alle tok særlig av. Men den fansen som var der, tok virkelig av. :wee: Veldig kult var det også at vokalisten og etterhvert ene gitaristen og bassisten kom ut. Fikk hilst på dem og har bilde av meg og vokalisten. :)

Litt senere etter dette kom Green Carnation. Dette bandet har "Light of Day, Day of Darkness" på samvittigheten og mye annet gromt. Skiva "The Quiet Offspring" er en sterk skive, men noe som skurrer litt.... men det fiksa seg live. Live var låtene mye bedre, dette bandet var en særdeles positiv overaskelse. Senere så satte de seg på stoler og spilte noen rolige ballader fra deres siste album "Acoustic Verses". Deilig, stemmningsfult og avslappende. De avslutta med to sanger fra et av de eldre albumene. I disse sangene fikk man servert saksofoner-gitar duetter. Og ikke minst: slikt "luft"-instrument. Det er sak som ser ut som en antenne så tar personene noen bevegelser ovenfor den og lager syke og stillige lyder. Hærlig opplevelse.

Satyricon er et band som jeg ikke var så kjent med, mulig jeg var litt lei av mye hard metall(nakken min taklet i hvertfall ikke mer headbanging), men det var ikke så spennende. Litt kule riff her og der, og frost imponserte selvsagt som lynkjapp blackmetall-tromiss. Men ikke det morsomste jeg har vært med på, stakk etter 4-5 låter.

Depeche Mode er et band jeg ikke har for godt kjennskap til. Med tanke på hvor store de er burde jeg kanskje skamme meg... Uansett, selv om jeg ikke kjente noe til disse så var dette en særdeles kul konsert opplevelse. Med harslående beats, stemmning for hele pakka. Noen ganger serverte de til og med noen tunge riff. :wee:

Dette bandet skal jeg sjekke mer av!

Sånn ellers så er camp-livet noe underlige greier og det skjer mildt sagt mye rart. Forøvrig ikke verdens beste plass å være hvis en vil sove.

Lenke til kommentar

Satyricon er et band som jeg ikke var så kjent med, mulig jeg var litt lei av mye hard metall(nakken min taklet i hvertfall ikke mer headbanging), men det var ikke så spennende. Litt kule riff her og der, og frost imponserte selvsagt som lynkjapp blackmetall-tromiss. Men ikke det morsomste jeg har vært med på, stakk etter 4-5 låter.

6450183[/snapback]

Det var en litt teit annmeldelse :p

var du der når de spillte KING? aaaah! deiligste momente på hele kvelden..

kjipt at du ikke fikk sett Blindside for de imponerte asså...

Lenke til kommentar

Jeg orker ikke å skrive noe om min opplevelse i dag. Jeg så bare tre konserter: The Cat Empire, Gogol Bordello og Flogging Molly. Tre helt vanvittig gode konserter... så gode at jeg ikke fatter det sjøl engang. Herregud for en dag. Jeg er glad. :)

Lenke til kommentar

Tool var himmelsk! Det rørte dypt i hjertet mitt.

Det er forresten party i gjestehavna i kveld. Ligger i en 36" treseilbåt sammen med 4 andre. Det blir også narchpiel til 5-6 tiden, eller når folk begynner å bli trøtte.

yes, måtte bare hjemnom å dusje (bor i kristiansand).

Lenke til kommentar

Trur TLZ gjekk rett forbi meg midt i Kanye West konserten utan at eg hadde mot til å helste på han, angrer litt på den.

Uansett så har eg hatt ei fin veka på quarten, gjekk nok glipp av ein del gode konsertar, men fekk og med meg ein del gode. :)

Meg og denethor på Tool. (Ikkje heilt meininga å stikka ut den flotta tonga mi men.)

post-56197-1152471910_thumb.jpg

Endret av Stokken
Lenke til kommentar
Herregud for en dag. Jeg er glad. :)

6452865[/snapback]

Kan leve lenge på lykkerusen :D

Gogol Bordello var en stor energirik overaskelse, og det eneste som hindret dem i å få full fest, var beliggenheten og også simpelthen at de fleste ikke kunne sangene.

Flogging Molly i samme sjanger har på den andre siden fått bygget opp en skikkelig fànskare som var klare til å av. Flogging Molly ble derfor den morsomte opplevelsen; masse folk framme, og også "komfortable" jenter :p - Jeg Hoppet og digget til min skulder-signerte Wolfmother autograf hadde svunnet hen :D

Og ja, Tool eide scenen. Også her var vi helt framme, og døden nær. Et sånt press har jeg aldri opplevd!

Lenke til kommentar
Kan leve lenge på lykkerusen :D

Gogol Bordello var en stor energirik overaskelse, og det eneste som hindret dem i å få full fest, var beliggenheten og også simpelthen at de fleste ikke kunne sangene.

6462167[/snapback]

Gogol Bordello var tok heilt sjukt av på Roskilde i alle fall. Saft suse!

Det var hæla i taket og tenna i tapetet fra første sekund! =D

gogol-bordello.jpg

:green:

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar

Nå har jeg kommet vel frem, har gjemt fotografier/signaturer/plektre fra satyricon,extol og green carnation trygt og ser frem til å sove i 1 uke.

Var meget kult å treffe TLZ,kaiern og mybigmouth, opplevde en fin del sprøtt på en uke med dem.

Når jeg kommer til live igjen skal jeg slenge opp skrytepics av meg og samtlige medlemmer av Extol, GC og Satyricon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...