Gå til innhold

Låne vekk penger til ekskjæresten?

marte05

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ekskjæresten min er nettopp fylt 18. Foreldrene hans ga beskjed om at de skulle sjekke kontoen hans, ettersom de skal straks bytte sparebank.

Jeg skal inn dit nå, så da får vi se hvordan det går.

5620812[/snapback]

Hmm, foreldrene har da ingen råderett over kontoen hans da han er fylt 18 år og er myndig. De har ikke noen rett på sin side å sjekke kontoen hans vist ikke han samtykker i det, ingen i banken har lov til å vise foreldrene den. Det må jo være kun vist han selv viser de en utskrift. Og tjener han penger så klarer han seg uansett, er nå lett å bytte et par tall på en utskrift av kontoen hans vist nå de vil se den. En liten hvit løyn, og at han nettopp er blitt 18 da går penga fort ut av kontoen når han kommer på byen.

Det sier nå jeg, varsel lysa blinker allerede.

Edit: noen leifer og flere er det sikkert

Endret av curtiis
Lenke til kommentar

Uansett hvis du låner han pengene, vil foreldrene uansett få vite att han har brukt de opp. Han skyver det bare forover. Du låner han pengene, foreldrene ser at han har penger, ok, du får tilbake pengene og foreldrene sjekker, 0 penger på konto.

Dessuten 10K kr det er masse penger å bruke på dama si, regner med at han ikke har brukt alt på deg, menne jeg har problemer med å bruke så mye penger på meg selv og dama.

Lenke til kommentar

Som en del andre sier, sett opp gyldig kontrakt/gjeldsbrev. Men altså, han er 18, han har fått seg ny dame, han har løyet til deg. Det er ingen logisk grunn i verden til at du skal låne han penger. Spesielt ikke bare fordi han sier han er redd for at mamma og pappa skal bli sint på dakar lille gutten sin...

Lenke til kommentar

er du bare 16 år gammel?!!?, vedder på at han er sånn 20 og driver å utnytter deg. han er veldig ansvarsløs hvis han tillater seg i hle tatt å låne så mye som 10 000 fra en 16åring. dette er ikke rett. fy faen, hva som er så ille med å si det til foreldrene da?. bare å love de at han skal ta en sommerjobb å tjene de tilbake igjen. for en pyse

Lenke til kommentar

Hvis du absolutt føler at du kan låne bort penger til eksen din bør du i det minste sette opp et gjeldsbrev. Da har du loven på din side ved en eventuell tvist. En mal til en slik en finner du her.

Selv synes jeg at du ikke burde låne ham pengene, ikke nødvendigvis fordi han er eksen din, men fordi han ikke viste nok respekt for pengene han fikk av foreldrene sine.

Lenke til kommentar

Synes dette høres litt rart ut:

1) han er ikkje ansvarleg nok til å stå inne for sine handlinger og skal låne penger for å dekke over det

2) Han er 18år og foreldra har ingen rett til å sjekke eller flytte noko kontoer som tilhører han

3) At det blir skissert opp ein betalingsplan får meg virkeleg til å undre.

Kan det vere at fyren har allereie lånt 10k av nokon andre og dei krever pengene tilbake no? Altså at foreldresjekken er ein bløff.

Det er litt for mykje her som lukter her, så eg anbefaler deg å ikkje låne pengene.

10k er mykje, sjølv for meg som er i slutten av 20-åra og har ganske godt betalt jobb.

for ein 16-åring er det eigentleg ein formue.

Lenke til kommentar

Penger --> ondskap

Har du ikke fått med deg hvor mye ondskap penger har stelt istand? Familier som er blitt splittet og vennskap har gått i dass! Låner du han penger setter du vennskapet på prøve, og når det allerede er satt på prøve på andre måter, så bør det ringe en bjelle om at det ikke er lurt å gå lenger. Ring i bjella og flagg ut!

Lenke til kommentar

Sett at det er sant det han sier. Så er vel ikke problemmet selve beløpet,selv om det er mye penger!! Er det ikke bedre at han bare forteller foreldrene sine at han har brukt pengene..? De er jo hans penger, ikke sant? ;) Eller er det noe jeg misser her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...