Gå til innhold

Fjerne ALT, har ingen inst.disk

venezia

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å blanke hele harddisken på min bærbare PC. Har formattert D: , men når jeg skal formattere C: kan jeg ikke gjøre det pga at operativsyst ligger på den.

Jeg har ingen oppstartscd så jeg er ret og slett litt blank. Alt skal vekk og ingen nye operativsyst skal inn - ingen hensyn å ta.

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen leverandører/produsenter legger inn et image av reinstallasjons-CDer på disken (ofte kalt recovery CD) slik at du selv må brenne de ut, og noen har en egen skjult partisjon med reinstallasjonsprogram som du kan kjøre fra boot menyen (som du kommer inn på ved å trykke en eller annen tast, gjerne en av F-tastene). Hvis det første er tilfelle håper jeg for din del at CD-ene ikke lå på D:

Hvis du ikke har noen av delene kan det bli litt verre, for det er praktisk umulig å få PCen tilbake til "original" tilstand uten å fjerne alt og installere Windows helt på nytt.

Hvis PCen ble levert med Windows fra produsent/leverandør kan du muligens få tilsendt CD(er) ved å kontakte support og oppgi serienr. på maskinen.

Endret av Pengu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...