venezia Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Jeg ønsker å blanke hele harddisken på min bærbare PC. Har formattert D: , men når jeg skal formattere C: kan jeg ikke gjøre det pga at operativsyst ligger på den. Jeg har ingen oppstartscd så jeg er ret og slett litt blank. Alt skal vekk og ingen nye operativsyst skal inn - ingen hensyn å ta. Takk Lenke til kommentar
Azton Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Du kan ikke formatere systemdisken inne i systemet. Gå på www.bootdisk.com og last ned en oppstartsdiskett, eller CD. Du kan også starte opp med windows XP CD-en, hvor du vil få spørsmål om å formatere disken når du installerer XP på nytt. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) Noen leverandører/produsenter legger inn et image av reinstallasjons-CDer på disken (ofte kalt recovery CD) slik at du selv må brenne de ut, og noen har en egen skjult partisjon med reinstallasjonsprogram som du kan kjøre fra boot menyen (som du kommer inn på ved å trykke en eller annen tast, gjerne en av F-tastene). Hvis det første er tilfelle håper jeg for din del at CD-ene ikke lå på D: Hvis du ikke har noen av delene kan det bli litt verre, for det er praktisk umulig å få PCen tilbake til "original" tilstand uten å fjerne alt og installere Windows helt på nytt. Hvis PCen ble levert med Windows fra produsent/leverandør kan du muligens få tilsendt CD(er) ved å kontakte support og oppgi serienr. på maskinen. Endret 17. februar 2006 av Pengu Lenke til kommentar
laagen Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Start i sikkermodus med bare kommandolinjen og prøv igjen. Hvis jeg ikke husker feil,var dette løsningen for meg på en Win2000 maskin for en stund siden. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 google.com -> the ultimate boot cd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå