gustavo Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 heisann. jeg er ny bruker her å litt noob hehe... men jeg trenger hjuelp til å få avkjølt den bærbare pc'en min. problemet er at viften på maskinen står under, og ofte legger jeg maskinen oppå lårene når jeg gamer... dermed for den liten viftekappasitet og den blir for varm og skrur seg av noen som har noen gode råd om hva jeg kan gjøre? å hvor jeg kan skaffe hjelp?? har hørt om kjølepasta/plaster men veit ikke om dette funker på bærbar.... på forhånd takk Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 For å oppklare litt; Kjølepasta er slik du har mellom kjøleren og det som skal kjøles (CPU, GPU, RAM, chipset osv) for å fylle ut ujevnheter og optimalisere varmeoverføringen Du får mekke en fanduct eller noe da serru Lenke til kommentar
Don Basmoen Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 heisann. jeg er ny bruker her å litt noob hehe... men jeg trenger hjuelp til å få avkjølt den bærbare pc'en min. problemet er at viften på maskinen står under, og ofte legger jeg maskinen oppå lårene når jeg gamer... dermed for den liten viftekappasitet og den blir for varm og skrur seg av noen som har noen gode råd om hva jeg kan gjøre? å hvor jeg kan skaffe hjelp?? har hørt om kjølepasta/plaster men veit ikke om dette funker på bærbar.... på forhånd takk 5618858[/snapback] Jeg har selv litt temp problemer med min Fujitsu Siemens Amilo D. Det ble en del bedre etter at jeg hadde byttet kjølepasta på CPU. Den pastaen jeg brukte var alminnelig "sølvpasta" fra Microplex Jeg anbefaler IKKE å skru opp laptoppen din om det fortsatt er garanti på den. En anne løsning på problemet ditt, siden viften trekker luft under, kan vere å legge en bok i fanget som man legger maskinen på. Bruker det ganske ofte selv,siden Fujitsu maskinene har en tendens til å bli VELDIG varme... Lykke til Lenke til kommentar
Turbopus Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Jeg bruker å legge min bærbar på ei skjærefjøl av plast når jeg bruker pc`n på fanget. Fjøla er litt større enn bærbar`n, og sørger for god luftgjennomstrømming... (blir vel på mange måter samme prinsipp som den boka som er foreslått, bare at jeg tror fjøla er litt mer stabil) Vær kreativ og lykke til Lenke til kommentar
rend Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Må nesten få slå et slag for minipulten! Dette er en liten saccosekk med en hard plate i ene enden. Du har et hardt underlag til din laptop, og et godt feste på de fleste underlag. Saccosekken absorberer noe av varmen som laptoppen produserer. Vi gutter må jo verne om området rundt skrotum om vi har noe ønske om å få et eget avkom noen gang Hele greien koster rundt 300 kroner, og er ofte å få kjøpt i Ark-bokhandlere. Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) Trenger du kjøling til laptopen burde du se på en av disse to: Coolink Eller Thermaltake Endret 17. februar 2006 av modzona123 Lenke til kommentar
gustavo Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 hehe rikti:P men altså nå sier ikke fanducht eller hva det var meg så veldig mye men takk allikavel;) Lenke til kommentar
gustavo Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 takk for alle gode ideer:D hva skulle jeg gjort uten dere;) hehe:P fjøla funker faktisk fett.... men tanker nok å gå i anskaffelse av en sånn minipult:D THANKS:D;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå