Rune Bakke Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Hei Har kjøpt en maskin som inneholder følgende: SCSI Adaptec 19160 ultra SCSI Disk Fujitsu MAS3367NP HK Fujitsu MAS3367NP HD 250GB IDE Hovedkort har Award Pheonix BIOS (versjon 1.3). Hvordan får jeg maskinen til å skjønne at SCSI disken skal være C: og at det er den som skal bootes opp? Når IDE disken ikke er koblet opp, booter den som normalt. Men når IDE disken er tilkoblet, byttes drive letters og maskinen får selvsagt problemer. Jeg skjønner ikke no! Må jeg oppdatere bios eller skal denne biosen takle det? Er det noen som kan HJELPE!!? Lenke til kommentar
pus736 Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 legg til boot from scsi først i biosen! Lenke til kommentar
Babb Rass Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Hei Rune Problemet du har tenker jeg ligger i hvordan Pheonix biosen tar imot den nye disken. Hvis du går inn i biosen og bytter om rekkefølgen på diskene. Dette vil gjøre susen.. Lenke til kommentar
Rune Bakke Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 Hei Rune Problemet du har tenker jeg ligger i hvordan Pheonix biosen tar imot den nye disken. Hvis du går inn i biosen og bytter om rekkefølgen på diskene. Dette vil gjøre susen.. 5619704[/snapback] Men jeg ser ikke at det står noen sted i BIOS? Er jeg blind eller bør BIOS oppdateres? Tar gjerne imot svar i form av "te-skje" prinsippet! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Her er et eksempel med Award: http://www.tomshardware.com/2006/01/04/bio...to_z/page4.html Lenke til kommentar
Babb Rass Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Det var ikke akkurat slik jeg tenkte, men hvis du går til "boot" seksjonen i din bios.. Så under "boot" velger du "Hard Disks" eller noe sånt, den burde være nr 2 fra toppen. Så bytter du om harddisk nr. 1 med harddisk nr. 2. Hvis ikke dette funker så trekker jeg litt på det ene øyenbrynet Mvh. Wenom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå