Nénmacil Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Jeg prøver å sette opp en Microsoft ISA Server 2004 Standard, knyttet opp mot Active Directory. Konseptet virker bra, men ikke alt går på skinner. Jeg har importert brukergrupper fra AD via domenekontrolleren. Jeg har tatt utgangspunkt i brukergruppene fra AD, slik at jeg kan opprette ulike regler for ulike grupper og brukere. Enkelte av brukerne er lagt inn i flere regler. Første problem begynner her: Når en bruker er lagt inn i flere regler, blir den minst restriktive regelen benyttet. La oss si at jeg har en egen regel for brukere som gjør ugang. Jeg ønsker at disse skal straffes, ved at kun enkelte nettsider fungerer. Regelen er i orden og fungerer. Problemet er når/hvis brukeren er med i flere regler, da vil den minst restriksive regelen gjelde. Det skal nevnes at den restriktive regelen står oppført FØR de andre reglene, slik at den burde derfor være gjeldende. Jeg har en egen regel for "POP3" e-post tilgang. Jeg ønsker at kun enkelte grupper skal kunne benytte seg av denne. Men regelen fungerer KUN dersom jeg velger "All users" i brukermenyen til regelen. Dersom jeg kun legger inn grupper som er importert fra AD fungerer det ikke for de brukerne som skulle hatt tilgang. Noen forslag til løsning, eller hva som kan være feil? Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Det skal nevnes at den restriktive regelen står oppført FØR de andre reglene, slik at den burde derfor være gjeldende. 5618779[/snapback] Forstod ikke helt den setningen, men slik eg har forstått det så gjelder regelen som ligger nærmest brukeren. altså den siste som kjøres.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå