Patience Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Hei Dere som har harddiskbasert DVD-opptager; Hvor nøyaktig er redigeringen av videoklipp? Feks bortklipping av reklame etc.. På min spiller er dette litt unøyaktig og jeg opplever hele tiden at rester av scenen jeg har klipt bort glimser frem likevel pga unøyaktig klipping fra spillerens side.. Er dette vanlig egentlig? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) Så vidt jeg vet er det ikke mulig å redigere helt nøyaktig direkte i MPEG. Komprimeringen er basert på at man ikke sender hvert eneste bilde, bare forskjellen fra forrige bilde. Med jevne mellomrom kommer det et komplett bilde (I-frame) som utgangspunkt, og avspilling kan bare starte på nærmeste slike. Når man skal redigere helt nøyaktig må man rekode, og det tar veldig lang tid. Endret 17. februar 2006 av hårek Lenke til kommentar
Patience Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 Glimrende besvart Takker.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå