bjørn roger Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Hei. Etter å ha kommet hjem fra ferie i 16 dager, skulle jeg starte pc-en. Pc-en har altså vært uten strøm i 16 dager. Kom ikke engang til post bildet. Ingen videosignal stod det på skjermen. Prøvde et par andre grafikk kort men ingen forskjell. Resatte cmos. kom deretter til post. gikk inn i bios å kikket. Alt var som det skulle. Gikk ut av bios og var like langt, ingen start eller post. Ny reset av cmos, kom deretter til post og trykte F2 for default settings og videre inn i Windows. Da var selvfølgelig alle innstillengene svake. 133mz på bussen bla. Saken er i hvertfall den at pc-en vil bare starte hvis jeg resetter cmos - loader default settings og går rett inn i windows. Nesten alle programmene på startmenyen kom også opp som nyinnstallerte. Kan dette være et tegn på gåent cmos batteri? P4 2,8 Asus p4c800 e deluxe mvh bjørn roger. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Mener og tror at CMOS batteriet blir konstant veldikeholdsladet når maskina er på så jeg tviler på at det er det som er problemet Lenke til kommentar
bjørn roger Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 Nei, ikke vet jeg. Maskina stod iallefall i 17 dager med alle ledninger frakoblet. Skal prøve ett nytt batteri senere i dag. Maskina var helt i orden når jeg slo den av for å reise på ferie. Når jeg kom tilbake var den slik. Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 hmm,cmos batteriet blir vel ikke lada opp?det er vel ett vanlig batteri som blir tomt for strøm etterhvert..jeg ville prøvd og bytte det jeg. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 hmm,cmos batteriet blir vel ikke lada opp?det er vel ett vanlig batteri som blir tomt for strøm etterhvert..jeg ville prøvd og bytte det jeg. 5619075[/snapback] Jeg gør bare utifra at CMOS batteriet blir opplada IOM at jeg aldri har måttet skifte CMOS batteri, ei heller hørt om noen som har trengt å gjøre det... Maskina skal forresten starte uten at CMOS batteriet står i... Lenke til kommentar
bjørn roger Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 Vel, jeg får bytte batteri når jeg kommer hjem fra jobb. Så får vi ta det derifra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå