Gå til innhold

Gave til folk som går ut av et styre

krage83

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp

Jeg sitter i sentralstyret til en av landets mange barne og ungdomsorganisasjoner, nå begynner landsmøtet og nærme seg og flere av folka i styret går sannsynligvis ut og vi har tradisjon for at de som går ut av styret får en liten gave som takk for innsatsen, pris ca. 500 kroner.

Jeg har fått den "ærefulle" oppgaven å kjøpe gaver til dem, og jeg som hater å kjøpe gaver. Så altså trenger noen tips :-)

Tidligere års gaver til folk som har forlat styret er ikke en god spire til ideer, det har i alle fall vært ting jeg ikke ville blitt glad for.

Har tenkt litt på gavekort, men det er liksom litt kjedelig, og hvor skal man kjøpe gavekort som folk ikke må bruke på en butikk, når folk bor på litt forskjellige kanter av landet? Er jo litt dumt om folk må dra til Oslo for å bruke opp gaven :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp en liten pakke Smarties til hver av dem og så tar du resten av pengene å kjøper noe til deg selv ;)

Siden dette er så uorginalt så kanskje det vil slå ann :) Dette vil bli humoristisk hvis du skal gi dem gaven foran mange andre folk.

REDIGERT:

Du kan jo bare kjøpe dem en bukett med noen fine blomster. Det er ikke noe big deal. Men det du kan gjøre er å kjøpe de blomstene OG en pakke Smarties. Først så gir du de en fin kommentar som "Takk for blablabla" og så gir du de pakkene med Smarties, håndhilser. Så tenker de "Hæ?! Var det alt!?" Så bare sier du f.eks: "Jeg bare tuller. Dere ble skuffa nå?" og så gir du de blomstene ;)

Endret av Sir Winston
Lenke til kommentar
Blomster seff!

5618591[/snapback]

Ikke spesielt praktisk for folk å ta med seg blomster for 500 spenn på fly hjem... Har også lyst å gi noe litt "fornuftig".

Kjøp en liten pakke Smarties til hver av dem og så tar du resten av pengene å kjøper noe til deg selv ;)

Siden dette er så uorginalt så kanskje det vil slå ann :)

5618596[/snapback]

Jo kunne sikkert funka, men tviler på at revisoren vår hadde blitt særlig glad når det mangla bilag for resten, hadde self funka bra i ca. 1 år, når revisoren begynner skal begynne å bli ferdig med regnskapet :p

Lenke til kommentar
Hehe, sant :) Se på posten min over, har redigert den og lagt inn et nytt forslag ;)

5618601[/snapback]

Godt forslag :) desverre tror jeg ikke folk hos oss ville tatt det med humor. Og ut fra min egen sammvittighet så synes jeg at når noen skal få en gave som takk for innsatsen til verdi ca. 500 kroner så bør det være noe annet enn blomster og en litt smarties.

Tror ikke det er det jeg hadde synes var riktige ting av organisasjonen å bruke penger på om det var jeg som fikk det :p

Ellers er jeg valgt for to år.

Ja og en ting til, siden det må kjøpes gave til alle som står på valg, men noen av disse sannsynligvis blir valgt inn for en perjode til på samme eller litt andre plasser, så vil det være kjekt om gaven kan legges i et skap til neste gang vi har bruk for å gi bort noe :)

Finnes det noen gavekort som kan brukes mange steder i Norge, men ikke må brukes på f.eks. klær eller CD-plater? (Oslo, Bergen og Trondheim)

Lenke til kommentar

barne og ungdomsorganisasjoner. Trur nu ikke akkurat kong alkohol ska blandes inn i den mixsen. Du får kjøpe noe som er et bevis på at de har gjort en innsats for andre, feks en plankett med inngravert navn eller noe som er et bevis som varer en stund. Og som de kan se tilbake på om 40 år eller no,

Lenke til kommentar
barne og ungdomsorganisasjoner. Trur nu ikke akkurat kong alkohol ska blandes inn i den mixsen. Du får kjøpe noe som er et bevis på at de har gjort en innsats for andre, feks en plankett med inngravert navn eller noe som er et bevis som varer en stund. Og som de kan se tilbake på om 40 år eller no,

5618964[/snapback]

Det var faktisk en god ide :-)

Foresten har du helt rett med tanke på det med alkohol....

Lenke til kommentar

5618964[/snapback]

Tsk. Uenig. Hvis personen som går av er over 18 år, er det ingenting galt i å gi personen en vinflaske. Er personen under 18 derimot, er det en helt annen sak. :)

Lenke til kommentar

5618964[/snapback]

Tsk. Uenig. Hvis personen som går av er over 18 år, er det ingenting galt i å gi personen en vinflaske. Er personen under 18 derimot, er det en helt annen sak. :)

5619426[/snapback]

Hmm, da er vi nå enig at vi er uenig. Et slikt styre ska jo være litt forbilde og helst være nøytral med rus, heller gå i mot enn å stå for det. Og da vil jeg jo si at avskjedsgaven er en flaske med alkohol, ville jo gi et dårlig signal fra styre selv om det nå ikke er noen utenom som har noe med det å gjøre.

Litt knøvlete fortalt men... :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...