Gå til innhold

Kjøle Lim - CPU

eNgage

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Termisk lim er SYKT kraftig! I hvert fall de jeg har testa. Har hørt at man kan blande det ut med pasta, men jeg har ingen aning om hvilket blandingsforhold som vil gi en styrke som holder ribba godt fast men som alikevel gir etter uten å skade CPU/whatever den er festa til.

Lenke til kommentar

å lime er bare dumt,gå heller for arctic sliver 5 som _tHokA_ linket til.

Veldig bra paste det der men husk at det skal bare en tynn fim på prosessoren. Blir det for mye paste så blir prosessoren bare varmere isteden for kaldere.

Endret av Barkster
Lenke til kommentar

lim skal brukes til å lime 5% av flaten dvs punkvis resten med termisk pasta sånn jeg har forstått det. så når du bruker den til en annen gang så bare punktlim og ha termisk pasta på resten. er det sånn at du har 2 tuber med lim som må blandes før det blir lim.

Lenke til kommentar

Termisk lim er vel påtenkt ting som eksempelvis ram-sinks som ikke har noen festemekanisme slik som CPU-ribber har. Hvis kjøleren går i stykker, og du må bytte den, da er det jo ikke noe særlig oppløftende å tenke på at du må styre med å løsne ribba fra CPUen. ;)

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Kjøpte en Thermaltake southbridge kjøler hvor det fulgte med en tube med kjølepasta. Byttet ut originalpastaen med denne pastaen, og da sank temperaturen et par grader.

Dropper limet, for som dere sier blir det stor festeflate, og jeg må vel da la cpu`en bli veldig varm før jeg skulle prøvd å skille den fra kjøleribben dersom jeg i det hele tatt skulle klart det etter å ha limt dem sammen. Fikk ikke plass til southbridge kjøleren :(

Lenke til kommentar

jepp RIMELIG varm...husk at dette er termisk lim. i.e. den skal holde selv om overflatene blir riktig så varme. M.a.o. du må til med sterkere saker enn en hårføner for å få den til å løsne, noe som jo er tilfellet med enkete termiske pasta (bruke hårføner mener jeg).

Termisk lim leder vel også varme dårligere enn pasta, nettopp fordi den må inneholde lim...mens pasta kan designes mer for bare en oppgave, nettopp å lede varme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...