eNgage Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Ey, Tenkte på og kjøpe en "Arctic Silver Lim 7 Gram" URL: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302917 Men så hørte/leste jeg en eller annen gang at dette er lim og limer cpu og kjøleribbe helt sammen, er dette tilfelle ? isåfall hvordan fjerne limet om jeg vil ta ut cpu etc.. ? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 lim er mer til bruk å feste kjøleribber til minne, til CPU bruker du pasta http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302909 Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Dette lurer jeg også litt på. Hvor bra er arctic silver limet sammenlignet med den rene pastaen? Har nemlig en pakke med det limet, og kunne tenkt meg å bruke den på cpu`en istedenfor det standardbelegget som er på ribba stock. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Tviler på at du får kjøleren av igjen etter det, så det er vel ikke anbefalt. Mulig det finnes triks får å få limet til å løsne, men jeg ville ikke veddet på det. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Termisk lim er SYKT kraftig! I hvert fall de jeg har testa. Har hørt at man kan blande det ut med pasta, men jeg har ingen aning om hvilket blandingsforhold som vil gi en styrke som holder ribba godt fast men som alikevel gir etter uten å skade CPU/whatever den er festa til. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 pasta på cpu...... ikke tenk på å prøve lim engang Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) å lime er bare dumt,gå heller for arctic sliver 5 som _tHokA_ linket til. Veldig bra paste det der men husk at det skal bare en tynn fim på prosessoren. Blir det for mye paste så blir prosessoren bare varmere isteden for kaldere. Endret 5. mai 2006 av Barkster Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 lim skal brukes til å lime 5% av flaten dvs punkvis resten med termisk pasta sånn jeg har forstått det. så når du bruker den til en annen gang så bare punktlim og ha termisk pasta på resten. er det sånn at du har 2 tuber med lim som må blandes før det blir lim. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Ikke lim ... husk at du 99% sikkert vil ha av kjøleren en gang, og med lim så er det herk. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 (endret) Termisk lim er vel påtenkt ting som eksempelvis ram-sinks som ikke har noen festemekanisme slik som CPU-ribber har. Hvis kjøleren går i stykker, og du må bytte den, da er det jo ikke noe særlig oppløftende å tenke på at du må styre med å løsne ribba fra CPUen. Endret 8. mai 2006 av Smirnoff Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Kjøpte en Thermaltake southbridge kjøler hvor det fulgte med en tube med kjølepasta. Byttet ut originalpastaen med denne pastaen, og da sank temperaturen et par grader. Dropper limet, for som dere sier blir det stor festeflate, og jeg må vel da la cpu`en bli veldig varm før jeg skulle prøvd å skille den fra kjøleribben dersom jeg i det hele tatt skulle klart det etter å ha limt dem sammen. Fikk ikke plass til southbridge kjøleren Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 jepp RIMELIG varm...husk at dette er termisk lim. i.e. den skal holde selv om overflatene blir riktig så varme. M.a.o. du må til med sterkere saker enn en hårføner for å få den til å løsne, noe som jo er tilfellet med enkete termiske pasta (bruke hårføner mener jeg). Termisk lim leder vel også varme dårligere enn pasta, nettopp fordi den må inneholde lim...mens pasta kan designes mer for bare en oppgave, nettopp å lede varme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå