Frijazz Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 ... Ikke minst blir det forskjeller fra region til region, og været og tid på døgnet påvirker dyrelivet. ... 5625642[/snapback] Blir det slik at dyrene forsvinner eller at de legger seg en fin plass å sover da? 5625963[/snapback] Når det gjelder fugler og insekter tipper jeg vi ikke ser så mange av dem i utgangspunktet. De større dyrene har jeg ikke lest noe om, men det kan vel tenkes det er tider på døgnet de er mest aktive. Hvor de eventuelt blir av er et godt spørsmål. Men mesteparten av bakgrunnsstemningen i skogene lages av fulger og insekter vi ikke ser. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Vi vil faktisk se både fugler og insekter bare så du vet det! It's all about immersion! Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Vi vil faktisk se både fugler og insekter bare så du vet det! It's all about immersion! 5640074[/snapback] Dette kommer til å bli fantastisk Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Dette blir bra! Men fremdeles vil det vel være bakgrunnslyder fra fugler og insekter vi ikke ser. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Jeg blir fornøyd hvis jeg slipper å se de Cliff Racer-fuglene de hadde i Morrowind i allefall. Jeg mener å ha lest et sted at de ikke er med i Oblivion, og godt er det i såfall. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 her har vi vann bilde av de beste RPG som kommer i år Oblivion, Gothic 3 Gothic 3 ser bedre ut *Bilder* Hva i all verden er det med himmelen på bildet fra Gothic 3? Må si jeg ble litt skuffet av det bildet. De tidligere screenshotsene fra spillet var mye mer imponerende. Vannbildet av Oblivion var vel heller ikke av det heldigste slaget. Vil tro vinkelen var utslagsgivende. Synes vannet var finere i Morrowind enn det vi ser her. 5623669[/snapback] Mener å ha hørt at den himmelen der bare ble "lagt på" i ettertid, fordi himmelen ikke var ferdig da bildet ble tatt. Uansett tror jeg ikke noe på at det G3-bildet er in-game. Vannet i Oblivion så forresten utrolig stygt ut ja. Kan hende at det ser bedre ut når man spiller det selv, men på bildet der så det direkte stygt ut. Men jeg sier følgende: So what?! Både Gothic 3 og Oblivion er rollespill, og det er historie og gameplay som skal telle, ikke antall pixler! Eyecandy får vi nok av i alle de mer eller mindre hjernedøde FPS'ene som spyles ut for tiden. Fint å se at spillene har så fin grafikk, men for meg (og forhåpentlig vis alle andre ekte RPG-fans) er ikke grafikk 1st priority. En levende verden, en god, dyp historie, varierende og generelt sett bra gameplay er nå mye viktigere, mener nå jeg. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Fint å se at spillene har så fin grafikk, men for meg (og forhåpentlig vis alle andre ekte RPG-fans) er ikke grafikk 1st priority. En levende verden, en god, dyp historie, varierende og generelt sett bra gameplay er nå mye viktigere, mener nå jeg. 5641705[/snapback] Hehe, det er sant men det er jo koselig å ha bra grafikk i Oblivion da Lenke til kommentar
genetex Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Det som teller er at jeg kan gå ut i en stor skog, som jeg kan utforske å utforske så lenge jeg vil nesten, uten at den plutselig tar slutt. Der må vere puzzles og kanskje gåter jeg må gjøre for å fks. åpne dørene til ett forlatt tempel, kanskje jeg kan finne nøkler som er til et hus der ute i skogen, som det er skatter i osv. Og da må spillet ha bra grafikk å bra lyd, samma hvor god historie spillet har vil det hjelpe meg lite når jeg er på tur i skogen. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Noe av det jeg gleder meg mest til når det gjelder Oblivion er å se hvordan folk/dyr/monstre oppfører seg med den nye kunstige intelligensen utviklerne skryter sånn av. Blir nok til at jeg kommer til å dille en del i den første byen jeg kommer til for å se hva folk gjør hvis jeg prøver å gjøre alle mulige teite ting. Den AIen skal få kjørt seg når jeg får klørne i dette spillet for å si det sånn. Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 at ting skal se mer grå-/blåaktige ut på langt hold slik de gjør i mange andre spill. Sånn er det jo i virkeligheten også: Dersom du ser på to mer eller mindre identiske fjell, vil det som er lengst unna se mer blåaktig ut enn det andre, siden det er en større avstand til det ene enn det andre. 5626158[/snapback] Det er jo det. bare se på fjellene i bakgrunnen på det tredje bildet. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 at ting skal se mer grå-/blåaktige ut på langt hold slik de gjør i mange andre spill. Sånn er det jo i virkeligheten også: Dersom du ser på to mer eller mindre identiske fjell, vil det som er lengst unna se mer blåaktig ut enn det andre, siden det er en større avstand til det ene enn det andre. 5626158[/snapback] Det er jo det. bare se på fjellene i bakgrunnen på det tredje bildet. 5647931[/snapback] Jeg tror han snakket om Gothic 3. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Ja, poenget mitt var at Gothic 3 ikke ser ut til å ha denne effekten, noe som får ting til å se litt rare ut på avstand. Bildet jeg henviste til er hentet fra Oblivion, og var ment som et eksempel på hvordan det skal/bør se ut. Lenke til kommentar
zilch Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Nå har jeg gått å gledet meg til dette spillet i over ett år. Det blir hardt å vente en måned til Lenke til kommentar
Juke Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Februar er i det minste en kort måned om ikke annet (28 dager), slik at vi sparer inn noen dager der. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Februar er i det minste en kort måned om ikke annet (28 dager), slik at vi sparer inn noen dager der. 5651718[/snapback] Stemmer, vi må fokusere på det positive! Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Nå må vi huske på at det ikke er satt noen offisiell dato enda, så for alt vi vet, kan det gjerne blit utsatt enda en gang. La oss nå bare håpe at de er såpass ferdige at spillet er klart for butikkhyllene, eller om det ikke er ferdig, at de utsetter det en liten stund til, og jobber på spreng for å få det ferdig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå