Gå til innhold

Pentium 2 uten vifte

buskmann

Anbefalte innlegg

Jeg syntes at den boxed-vifta på min P2 350 bråkte mer enn behagelig. Jeg tok den derfor av, og kjører nå uten cpu-vifte. Er det noen andre som har erfaringer med dette?

Hvor varm kjøleribba kan bli uten at det er fare på ferde? Min blir ganske varm, omtrent som ribba på voodoo3-kortet mitt.

Maks temperatur er i følge Intel 75C.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quote:

buskmann skrev (2002-09-18 18:31):

Hovedkortet leverer bare 12 volt.

Jeg er litt skeptisk til å ha noe olje inni der. Det er vel ikke gunstig å få det i motoren...

Du skal ha litt olje i lagrene ikke i motoren, Veldig lite må du ha i og la olje trekke nedi før du monterer den på. Og et hovedkort leverer ikke 12v men strømforsyningen(PSU) gjør. :razz:
Lenke til kommentar

Jeg skjønte ikke helt dette med strømmen/spenninga til vifta. Den boxed vifta får nå 12 volt spenning fra hovedkortet. Den er tre ledere på ledningen. I følge manualen for hovedkortet så er den ene 12 volt, en jord og en for å telle rpm. Så vidt jeg kan se så er de eneste kontaktene fra hovedkortet koblet til hovedkortet, eller så er det harddiskkontakter.

Så da tror jeg at jeg ikke gidder å sette på vifta igjen.

Lenke til kommentar

Min gamle Dell Dimension XPS D300 med en 300 MHz Klamath P2 har kjørt i årevis uten vifte rett på, men den har en (utrolig) stille 80 mm som blåser. Dette tror jeg kan være en fordel uansett, sleng inn f.eks. en Enermax 80 mm til å lufte litt rundt kjøleren, så går det sikkert bra litt lenger....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...