Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hastighetsproblemer Lyse 4mbbit

Anbefalte innlegg

Jeg slite litt med hastigheten på bredbåndet mitt. Jeg tar testen på ITAVISEN.NO

men får bare 1,5mbbit som resultat. Når jeg skal laste ned ting på DC++ av andre Lyse brukere får jeg ikke større hastighet enn ca 150 kb/s.

Andre venner av meg som har akkurat den samme tilkoblingen laster min ned 500kb/s. Forstår ikke hva som er feil!

Jeg har en router som heter Netgear RP614, Nettverkskort er innebygget i hovedkort(ABit AV8).

Setter stor pris på om noen har idèer eller løsninger på dette problemet.

På forhånd takk!

Trond

Endret av trond_p1983
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde Lyse 4 Mbit hjemme hos min far @Tasta til han oppgraderte til 50 Mbit, og der var det samme problem Nedlastnings hastigheten var på 2-2,1 mens Opplastningen var på 4.2-4.4. Men dette løste seg når linjen ble oppgradert. Nå har jeg en Maskin som står som FTP og der er det ut rundt 2.8 Mb/s opp og ca rundt 6.1-6.5 Mb/s ned i snitt! ifra GB linje i sverige! Problemet kan ligge hos Lyse i sentralen. Har også vært mye tull med Lyse digital Dekoderen ,den har vist seg å være buggete. Har også vært en del router problemer med Lyse, men som jeg har hørt ikke noe hastighets problemer helst innen DHCP og DNS. Har du hatt 4 Mbit før med denne routeren? eller er du ny kunde?

Tror nesten du må forsøke og ringe dem, og få dem til å ta en Linje sjekk!

Må legge til at det står en Linksys WRT54G router der!

Endret av Ken@th
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...