trond_p1983 Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Jeg slite litt med hastigheten på bredbåndet mitt. Jeg tar testen på ITAVISEN.NO men får bare 1,5mbbit som resultat. Når jeg skal laste ned ting på DC++ av andre Lyse brukere får jeg ikke større hastighet enn ca 150 kb/s. Andre venner av meg som har akkurat den samme tilkoblingen laster min ned 500kb/s. Forstår ikke hva som er feil! Jeg har en router som heter Netgear RP614, Nettverkskort er innebygget i hovedkort(ABit AV8). Setter stor pris på om noen har idèer eller løsninger på dette problemet. På forhånd takk! Trond Endret 16. februar 2006 av trond_p1983 Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Du kan jo prøve å koble til internet uten ruteren for å se om det er den som er treig. Ellers kan det være smart å søke etter virus og spyware. Har du andre maskiner du kan teste hastigheten med for å se om det er linjen eller PCen? Lenke til kommentar
Ken@th Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Hadde Lyse 4 Mbit hjemme hos min far @Tasta til han oppgraderte til 50 Mbit, og der var det samme problem Nedlastnings hastigheten var på 2-2,1 mens Opplastningen var på 4.2-4.4. Men dette løste seg når linjen ble oppgradert. Nå har jeg en Maskin som står som FTP og der er det ut rundt 2.8 Mb/s opp og ca rundt 6.1-6.5 Mb/s ned i snitt! ifra GB linje i sverige! Problemet kan ligge hos Lyse i sentralen. Har også vært mye tull med Lyse digital Dekoderen ,den har vist seg å være buggete. Har også vært en del router problemer med Lyse, men som jeg har hørt ikke noe hastighets problemer helst innen DHCP og DNS. Har du hatt 4 Mbit før med denne routeren? eller er du ny kunde? Tror nesten du må forsøke og ringe dem, og få dem til å ta en Linje sjekk! Må legge til at det står en Linksys WRT54G router der! Endret 17. februar 2006 av Ken@th Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 http://www.dslreports.com/tweaks Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Bruk heller denne testen: http://tptest.se/ Og kjør noen tester daglig i løpet av f.eks ei uke og skriv ned resultatet, da er det mye lettere og klage, kjør de gjerne utenom routeren. Lenke til kommentar
Ken@th Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Bruk heller denne testen: http://tptest.se/ Og kjør noen tester daglig i løpet av f.eks ei uke og skriv ned resultatet, da er det mye lettere og klage, kjør de gjerne utenom routeren. 5618742[/snapback] Ja glemte og si at, Jeg brukte TPTEST og ikke Itavisen eller digi.no! Det er Absolutt det beste. Lenke til kommentar
trond_p1983 Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 Testa direkte inn i Lyse modemet og alt virket bra. Så da trenger jeg vel en ny router, noen som vet om en som funker som den skal til lyse?? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Sjekk om det hjelper med en firmware-oppdatering av den før du bytter den. Lenke til kommentar
trond_p1983 Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 testet det også ikke noe som skjedde! Routeren er også ganske gammel! Er det en fordel med switch heller? Har 2 pcer som skal være tilkoblet. Noen Anbefalinger? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Vi brukte bare en gammal filleswitch fra 1998 eller deromkring. Funka som snus. Lenke til kommentar
trond_p1983 Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 men det er noe galt med min så jeg vil kjøpe en ny, forslag til noen modeller? switch eller router, det som er best til 2 stk pc`er! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 På nyere Lyse-løsninger må du ha router fordi du bare får tildelt en IP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå