kyrsjo Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Kjører MATLAB (et program for bla. numerisk simulering og analyse. Minner om Octave, for de som har vært borti det) på Linux-boksene mine, og har et ørlite problem: Matlab skjønner ikke når jeg skal skrive ^. Altså opphøyd i. Faktisk så skjønner den ingen av tegnene på den knappen, slik som ~ - ikke at sistnevnte er veldig kritisk. Men opphøyd i hadde vært greit. Dette skjer på Fedora 2, 4, RHEL 4 (og kansje andre, har ikke prøvd). Dette gjelder hele programmet. Jeg tror MATLAB bruker Java (1.5) til å vise GUI, bare så det er sagt. Den bruker også UTF-8 som standard, noe som jo er flott (men den glemmer å sette UTF-8 koding på eps-filene jeg eksporterer. ARG!) Noen som har vært borti dette, eller vet hvordan det løses? Temmelig irriterende... Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) prøv to stk ^ etter hverandre. Da skal det dukke opp to tror jeg. Hvis du bare trykker én gang dukker det ikke opp noen. merkelig. Endret 16. februar 2006 av oddarne84 Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Har hatt samme problem på flere distroer i flere år, forøvrig også det samme med Maple, som også bruker java for gui. Men har du egentlig noe behov for gui i Matlab? Jeg kjører det alltid bare i en terminal, der fungere alle tegn fint. Endret 16. februar 2006 av LessThanJake Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 Vet den kan kjøres i en terminal med -nodesktop-opsjonen, men synes det er greit å lett kunne aktivere grupper av gamle kommandoer. Finnes det noen måte å få MATLAB til å bruke systemets JVM? Alt fungerer jo prikkfritt i andre java-programmer som f.eks. Azureus (denne bruker dog GTK-java)... Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 har du prøvd det jeg sa. Det er samme opplegg med matlab i windows. ^ funker ikke før man trykker samme tast to ganger. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 Kan trykke så mange ganger jeg vil - ^,mellomrom gjør ingenting, heller ikke om jeg trykker det to ganger (eller mer). ^^,mellomrom skriver bare ut et mellomrom, akkurat som om jeg skrur hatten av igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå