Espen Holm Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Har en Windows XP Pro CD med produktnøkkel i original forpakning, lovlig innkjøpt (fikk den med en annen laptop for 3-4 år siden). Har ikke brukt den før. Da jeg nå kjøpte ny stasjonær maskin, bestilte jeg derfor "white box" fordi jeg mente jeg kunne bruke denne CD'en med produktnøkkel. Etter litt knoting (white box..) kom jeg igang med XP, men ikke lengre enn at jeg ble bedt om å sette inn en CD med Win95, XP home etc. fordi "programmet finner ingen tidligere installerte versjoner av Windows på datamaskinen". Ikke så rart kanskje i en ny maskin.... Hvordan i hekk'... kommer jeg videre ? Ingenting som sier at dette er en oppgraderings CD (fulgte jo med en ny maskin...) Håper det er noen tips og tricks... Lenke til kommentar
tukols Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) Har en Windows XP Pro CD med produktnøkkel i original forpakning, lovlig innkjøpt (fikk den med en annen laptop for 3-4 år siden). Har ikke brukt den før. Hvis du kjøpte en laptop som var innstallert med xp og denne CD fulgte med, så er det den licensnøkkel som blev brukt til å innstallere laptoppen. (Selv om CD'en ikke har vært åpnet) Hvis det står OEM på CD'en, så kan den ikke brukes igjen. Du vil sansynligvis ikke få lov til å aktivere windows. Var laptoppen derimot tom, og du la Linux eller annet på, så er den OK. Er det en retail-full versjon, så kreves det bare at hvis det ligger en xp installasjon på den gamle laptoppen skal den avinstalleres først. Du skal i BIOS sørge for at CD-rom står som "først boot device" Les manualen til hovedkortet om dette. Før du gjenstarter computeren , legger du CD'en i og når den starter opp igjen, vil det en kort stund komme en melling om "trykk på en tast for å boote fra cd" Dette er eneste gang under innstallasjonen du skal gjøre dette. Den vil komme opp hver gang computeren gjenstarter under installasjonen, men nå er filene innlest, så den skal lese fra harddisken. Hilsen tukols Endret 17. februar 2006 av tukols Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Du blir bedt om å sette inn win 95 eller winxp HO, hva med win98 eller millenium, blir du ikke bedt om det? uansett, win95 klarer du å finne vel eller win 98. Så når du blir bedt om det så gjør det. Kort tid etter blir du bedt om å sette inn winxppro igjen. Det er winxp som skal installeres ikke win 95 eller win98. Hvis da det blir installert så prøve å aktivere. Jeg tror at det blir godkjent ,siden det er 3-4 år siden som ble aktivert. Om ikke, DU prøver selfølgelig per telefon as well. Det skader ikke eller gjør det? Lenke til kommentar
Espen Holm Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Du blir bedt om å sette inn win 95 eller winxp HO, hva med win98 eller millenium,blir du ikke bedt om det? uansett, win95 klarer du å finne vel eller win 98. Så når du blir bedt om det så gjør det. Kort tid etter blir du bedt om å sette inn winxppro igjen. Det er winxp som skal installeres ikke win 95 eller win98. Hvis da det blir installert så prøve å aktivere. Jeg tror at det blir godkjent ,siden det er 3-4 år siden som ble aktivert. Om ikke, DU prøver selfølgelig per telefon as well. Det skader ikke eller gjør det? 5619246[/snapback] Takk, har fått tak i en Win98 SE så jeg skal forsøke! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå