XzIz0 Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Hei. Hadde et NFS v1.2 HK og Ram Bestillte for litt siden TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB CL2.5 64M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) Fra pcustyr i tillegg til den gammle rammen. Siden da har pcen vært ustabil dvs restartet av seg selv, avsluttet spill med "memory could not read" feil melding. Kjørte Memtest og fikk frem feil at det var feil i minnet. Lurte på om kanskje jeg egentlig skulle bare hatt PC2700 minne. Lurte på om jeg kan klokke ned minnet eller hva jeg kan gjøre for å rette opp i ustabiliteten. Takk for svar Lenke til kommentar
Tha Dude Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Ryktene sier at TwinMOS ikke er beste merket, men vet ikke hvordan dagens twinmos fungerer. kan være et kompitabilitets problem mellom hk og RAM. prøv og klokk ned eller benytt angrefristen hos netshopen. Lenke til kommentar
XzIz0 Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 kan du gi meg en pekepinn om hva jeg skal stille ned i bios da? :S Lenke til kommentar
geiryt Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Dette hørtes kjent ut! Pc'en min er helt på trynet. Restarter seg selv, mye "memory couldn't be read" og "illegal operations" (explorer.exe). Har 2x TwinMos PC3200 256mb. Har lurt på om det er ram'en eller HK eller hva. Er veldig interessert i å høre videre hvordan det går. Hvilket merke anbefales egentlig ? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Twinmos value brikker er ganske kjent for å ha problemer med enkelte eldre chipset, ofte kommer ikke problemene før man setter 2stk eller fler brikker i maskinen.. Prøv å få oppdatert bios på HK og oppdater også chipset driverne.. Prøv å kjøre kun med Corsair minnet om det ikke hjelper og se om det kommer seg da.. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Har prøvd OCZ ram... det er utrolig raskt og stabilt...er verd prisen i massevis... kjøp OCZ Lenke til kommentar
geiryt Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Hvordan er OCZ 512MB Value (billig, jeg vet) ? Tenkte å kjøpe 2 av den. Sitter på Epox 8k9a7i hk. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 OCZ value skal være ganske problemfrie såvidt jeg har forstått.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå