hawthorne Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Hei! jeg bruker Joomla/Mambo CMS, men har behov for å gjøre en enkel oppdatering i en sql tabell (har myphpadmin). Case: en tabell over medlemmer er definert med en rekke felter (id, navn, adresse, telefon, felt_a, felt_b osv). Månedlig får jeg en tekstfil med oppdatert informasjon om "felt_a" (filen inneholder "id" og "felt_a"). Det kan være 1 eller mange medlemmer som skal oppdateres. Ønsker å oppdatere sql tabellen med de nye verdiene. Hvordan? Dette høres veldig enkelt ut, men jeg har ikke peiling :-) hilsen Jørn Lenke til kommentar
maskefjes Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Vanlig oppdatering av en tabell i SQL ser noe slik ut: UPDATE tabelName SET felt_a = felt_aValueFromFile WHERE id = idFromFile; Dersom det er snakk om mange endringer så ville jeg vel forsøkt å skrive et lite script som gjør dette automatisk. -/maskefjes Lenke til kommentar
hawthorne Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 Vanlig oppdatering av en tabell i SQL ser noe slik ut: UPDATE tabelName SET felt_a = felt_aValueFromFile WHERE id = idFromFile; Dersom det er snakk om mange endringer så ville jeg vel forsøkt å skrive et lite script som gjør dette automatisk. -/maskefjes 5618656[/snapback] Ok, takk! Dette ser greit ut. Finnes det noen ferdige script å modde litt på? Altså som kan lese en enkel tekstfil osv? -Jørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå