sigrid Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Fikk i dag ei slags melding på min t630. Det stod 3 gratis ringetoner. trykte avbryt. Hadde ikke bestillt noen ringetoner. Men etter at jeg trykte avbryt så har jeg hatt en konvolutt med et symbol på. dette symbolet er en runding med en w inni. Tegnet er på samme måte som @ men i stedet for a så er det en w. Hvordan kan jeg få fjernet dette? Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Det er en push. Det er instillinger for dette et eller annet sted i meldingsinstillingene. Lenke til kommentar
AngryKid Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Du finner dette under tekstmelding og wap-push på telefonen din. Det du gjør da, er bare å slette denne meldingen, så vil den W'en være borte. /angrykid Lenke til kommentar
blackburn Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Jeg har også fått denne meldingen på min t630. Avsender er oppført som http://no.widelive.com/?cp=36 Jeg har ikke bestillt noe, eller bedt om å få 3 free ringtones. Er det noen som har testet ut de "3 gratis" ringetonene? Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Jeg og mange andre fikk også dette, men det gjaldt kun Telenor-abonnement, merkelig nok. Lenke til kommentar
Dre_C Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Legg merke til at hvis du laster ned noen av disse ringetonene så starter du et abonement på tjenester. Lenke til kommentar
blackburn Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Jeg og mange andre fikk også dette, men det gjaldt kun Telenor-abonnement, merkelig nok. 5619819[/snapback] Hmmm... Jeg har Chess så det er vel ikke bare Telenor. Legg merke til at hvis du laster ned noen av disse ringetonene så starter du et abonement på tjenester. Det var akkurat noe slikt jeg regnet med. Rimelig sleipt markedsføringstriks. Man får jo ingen informasjon, bare at man "får" 3 gratis ringelyder... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) Jeg fikk også en slik melding i går. (SE T610 med Mobyson) Er det virkelig lov å reklamere på denne måten? Jeg har reservert meg mot reklame og har ikke sagt noen plasser at jeg ønsker slik reklame. Det at avsender ikke gir seg til kjenne er jo ennå mer suspekt. Hvem er det man klager til angående ulovlig reklame? Kanskje forbrukerrådet eller datatilsynet? Edit: A. ReservasjonsregisteretDette kan du reservere deg mot: Ved å registrere deg i Reservasjonsregisteret i Brønnøysund skal du som privatperson slippe å motta adressert reklame eller telefonhenvendelser fra selgere. <...> http://www.datatilsynet.no/templates/article____394.aspx Der står det også hvordan man klager. Endret 17. februar 2006 av Simen1 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) Det er IKKE lov å sende reklame på sms dersom man ikke AKTIVT har godkjent at slik reklame kan sendes fra det enkelte selskap først. Man skal ikke behøve å reservere seg mot reklame på sms - det er ulovlig i utgangspunktet. Jeg vil oppfordre alle som mottar dette til å opprette klagesak på forbrukerombudet.no - gjør dette og hjelp oss til å få mindre reklame spredd på sms . http://www.forbrukerombudet.no/?id=1609 Endret 17. februar 2006 av Alastor Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Klage er sendt. Håper de ansvarlige får seg en smekk. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Jeg fikk også denne. Mailet dem og spurte hvor de hadde fått mitt nr, de påsto at Eurobate var kilden deres. Jeg har aldri hatt noe med Eurobate å gjøre. -snubbel Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Da burde du også sende en klage snubbel . Lenke til kommentar
K-Pax Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Har også fått noen push-meldinger fra no.widelive.com, har slettet de etter hvert, men nå ser jeg at jeg har blitt fakturert for ringetoner likevel. Har noen funnet et sted man kan stoppe abonnementet? Lenke til kommentar
Exiztzor Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 jeg har heldigvis ikke fått den meld Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå