ettern Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Hei. I dag visste jeg ikke om jeg skulle grine eller le. Alle filmene mine på den ENE stasjonen ( F: ) har blitt til musikk ! Historien lyder som følger; Jeg installerte Deamon Tools for å åpne en .cue/.bin fil, dette gikk bra. Har hørt en del rart om deamon tools før, så jeg avinnstalerte programmet rett etter. Senere på kvelden tenkte jeg at jeg skulle ta en titt på en film. Men til min store overraskelse var denne "filmen" blitt til musikk.... Jeg prøvde å ta en titt på flere filmer, men akkurat samme problem, men der var det helt annen musikk. Filenen er fortsatt like store og heter det samme, men istedefor å vise film, så spiller den altså musikk sammenhengende i alt fra 7-13 timer.... Skjønner ingenting akkurat nå : ( Så fant jeg ut at jeg hadde noen få filmer liggende på en annen stasjon. Disse filmene fungerte faktisk slik de skulle. Problemet er da at alle filene på min F: virker som å ha blitt korrupte av ett eller annet. Har bare film filer på denne stasjonen, og alle er blitt til musikk : ( Noen der ute som kan hjelpe en stakkar ? Mvh Anders Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Sikker på at du ikke mangler codec for å spille av video'ene som ligger på denne disken? Hvis maskina kun har codec for lyden men ikke video'en spiller den av kun lyden. Prøv å installer codec'ene dine på nytt, f.eks. ffdshow. Lenke til kommentar
petrus764 Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 legg in k-lite codec pack, da får du med alle codecer du noen gang kommer til og trenge og mer til Lenke til kommentar
ettern Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 hmm, har jo sett filmene før med de codecene jeg har. Men det er selvfølgelig hvert ett forsøk Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 hmm, har jo sett filmene før med de codecene jeg har. Men det er selvfølgelig hvert ett forsøk 5617494[/snapback] Skjedde problemet etter install eller først etter uninstall av DT? For når du installer DT bruker du å få reboot request. Det som kan ha skjedd er at codec'ene dine var litt f*cked av noe annet, men det fikk ikke noen konsekvens før reboot. Så det at du installed DT bare var det som fikk deg oppmerksom på leif'en... Uansett, ffdshow fungerer fint til det meste også, liker ikke sånne codec packs fra hytt og pine fordi de installer masse tull når alt man trenger (til vanlig bruk) finnes i en liten pakke, f.eks. ffdshow.... Lenke til kommentar
ettern Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 hmm, nå har har jeg prøvd begge codecene, samme feilen, spiller fortsatt musikk. Musikken er sammenslåte mp3 filer jeg har på pcen, virker det som. Kunne egentlig ikke skjønne at det hadde noe med codecene å gjøre siden jeg kan spille de film filene jeg har på en annen stasjon helt uten feil. Ååå, dette irriterer meg .... Lenke til kommentar
ettern Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 skjedde etter uninstall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå