Initium Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 heisann ønsker å sette opp kamera evt. programvare sånn at bildene lagres i mapper, sortert på shooting date når jeg laster ned. Bruker USB 2.0 kabelen direkte fra kameraet, og til laptopen. Får fint til nedlastingen, det er altså oppsettet for å få til sorteringen sånn jeg ønsker som er problemet. Hva filene blir hetende til slutt, spiller ingen rolle. Som familiefotograf fokuserer jeg på mapper ( datoer ), ikke filnavn. Noen som har tips, råd eller dåd ? Initium Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Windows fax og bildebehandling gjør det, og det samme gjør Picasa. Picasa er gratis å laste ned. Google, så kommer hjemmesiden opp som første valg. Lenke til kommentar
Initium Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 og ved bruk av disse to, følger også exponeringsinfo osv med filene ? Initium Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 I hvertfall med Canon. Lenke til kommentar
Initium Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 lurer på om jeg må sette opp kameraet på noe vis jeg gitt. Snodig - funker helt annerledes enn på Canon`en jeg hadde.. Initium Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Der kan jeg ikke hjelpe deg, siden du bruker D50. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå