Ustedalen Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Vel, topic sier det meste! Skal lese en engelsk roman, og jeg aner ikke hvilken! Gjør ikke noe om det er litt tykkelse på den, bare den er bra og spennende å lese! Noe lignende Dan Brown sine bøker Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 William S. Burroughs' Naked Lunch burde nok få jobben gjort. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 The scorpio illusion, av Robert Ludlum. Leser den akkurat nå, glimrende bok, men kanskje litt vanskelig språk Lenke til kommentar
lagerløf Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Vel, topic sier det meste! Skal lese en engelsk roman, og jeg aner ikke hvilken!Gjør ikke noe om det er litt tykkelse på den, bare den er bra og spennende å lese! Noe lignende Dan Brown sine bøker 5617143[/snapback] Digital Fortress av Dan Brown er meget bra , enkelt språk og meget spennende. Lenke til kommentar
Suncurtain Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Hvis du liker Tolkien, kan jeg anbefale "the lord of the rings" og "the silmarillion", de er veldig bra på engelsk. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Det er vel egentlig ingen tvil... Hitchhikers Guide to the Galaxy! Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 hvis det er i skolesammenheng så ambefaler jeg 1984. den bør egentlig alle ha lest, og den er attpåtill lett å analysere. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 Cutthroat Bill: Ah, der sa du det! Lest den første boken i serien.. Absolutt verdt å lese mer der! Men vet ikke helt om jeg kommer til å lese de! cyberPanda: 1984, er det George Orwell som har skrevet boken? Det hadde vært fint å få vite sånn ca. hva bøkene handler om Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) Må inrømme at jeg ikke har lest den(de) på engelsk, men jeg tviler på at det viker noe voldsomt ifra norsk versionen. Edit: Gidder ikke å forklare deg hva den(de) handler om. Du har vel skjønt det nå allikavel. Endret 17. februar 2006 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Roald Dahl: Boy (Gutt på norsk). Lettlest og underholdende. Roald Dahl er generelt en forfatter som skriver gnistrende bra uten for vanskelige ord og egener seg således godt som førstebok, uansett hva du måtte plukke opp av han. Eksempelvis har han endel halverotiske noveller og spøkelseshistorier på samvittigheten, dersom dette skulle friste mer. Lenke til kommentar
Snowthorn-Artanis Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Det er vel egentlig ingen tvil... Hitchhikers Guide to the Galaxy! 5622006[/snapback] Veldig enig! Den boka er genial. \o/ Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 cyberPanda: 1984, er det George Orwell som har skrevet boken? Det hadde vært fint å få vite sånn ca. hva bøkene handler om 5622263[/snapback] jepp, det er hann. boka handler om Vinston som jobber med å skrive om historien sån at den passer med ideologien til det totalitere sosialist regimet som styrer england og USA. han lever i en verden hvor alt blir overvåket og bare total lydighet er tillatt. boken handler når alt kommer til alt om en enkeltperson som setter seg opp mot det nedtrykkende samfunnet (og taper). Lenke til kommentar
master air Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Får anbefale Fight Club. Filmen er nesten en direkte kopi av boka. Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Jeg likte The Pelican breef av John Grisham veldig godt. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 1984 er knall. Big Brother er basert på ting fra den boka. en politiker som sørget for at alle til enhver tid er overvåket. ("Storebror Ser Deg") Lenke til kommentar
Thend Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Kurt Vonnegut - Slaughterhouse-5 latterlig bra bok Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 The Catcher in the Rye av J.D Salinger Den er ganske skøyelig, men veldig trasig å analyser... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) His Dark Materials-serien av Philip Pullman er vel noe i retning av Dan Brown. I tillegg til The Hitchhikers Guide to the Galaxy (gjerne The Complete Hitchhikers Guide to the Galaxy) og Lord of the Rings som er nevnt før, er The Hobbit og The Chronicles of Narnia god lesing. Endret 7. mars 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
edge Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 The DaVinci Code er jo knall da..(DaVinci-koden på norsk ) Eller Angels and Deamons(knall!) Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 The DaVinci Code er jo knall da..(DaVinci-koden på norsk ) Eller Angels and Deamons(knall!) Jeg både håper og tror at du tuller nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå