Gå til innhold

Kjøling til XP1800+

lysbryter

Anbefalte innlegg

Jeg bruker selv Zalman CUAl til min XP1700+, og er fornøyd med den.

Nå skal jeg imidlertid hjelpe en kamerat med å sette sammen et system, og jeg har ikke fulgt med særlig på "kjølemarkedet" det siste halve året...

Hva anbefales som rimelig og bra kjøling til en slik XP-prosessor? Trenger slett ikke vannkjøling eller noe superdyre greier, bare noe som er bra nok. :wink:

Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne har fått mye skryt...

Skal være svært stille pluss at den kjøler rimelig effektivt.

Edit: Må selvsagt sjekke at den får plass på hovedkortet, men det går sikkert bra på de aller fleste nye hovedkort.

Ellers er jeg like blid! :grin:

[ Denne Melding var redigert av: knutivarr på 2002-09-18 15:38 ]

Lenke til kommentar

Quote:

lysbryter skrev (2002-09-18 15:18):

Jeg bruker selv Zalman CUAl til min XP1700+, og er fornøyd med den.

Nå skal jeg imidlertid hjelpe en kamerat med å sette sammen et system, og jeg har ikke fulgt med særlig på "kjølemarkedet" det siste halve året...

Hva anbefales som rimelig og bra kjøling til en slik XP-prosessor? Trenger slett ikke vannkjøling eller noe superdyre greier, bare noe som er bra nok. :wink:

Forslag?

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...ARTNR=CGK760092

TaiSol CGK760092 til kr 90,-

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Kjører selv en Alpha PAL8045 m/ Artic Silver III og en 80mm Zalman vifte som kjører på 7v (2000rpm, 19db). MEGET stille kjøler, som sagt - kun 19db, samt at støyen er fra en "stor" vifte, som gjør den mye mer behagelig enn fra en liten vifte (zooom). har idle-temp på ca. 43-44c, samt full load på ca. 47-48. Dette er på en Athlon XP2000+, som altså ikke er klokket.

Kan godt sette viften på 12v (3200rpm), da bråker den litt mer (ca. 8db mer tror jeg, ikke _så_ merkbart) - og da har jeg en idle temp på ca. 35c og full load på 38-39c. Dette er med en samme vifte (zalman 80mm) som står som kabinett vifte rett bak cpu kjølern, og blåser ut luft bak (7v, 2000rpm), og ikke no flere kabinett vifter enn det..

PC'en er dønn stille, samt har meget bra kjøling.. behagelig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...