Diff Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) har bestilt PC nå hos PS-Data. Dessverre har delene enda ikke kommet på lager. De siste dagene har jeg vært litt bekymra for om jeg har kjøpt "katta i sekken", og sender med denna handlevogna. Er det noen som tror jeg har kjøpt ei lat katte, eller er dette et ordentlig villdyr? PS! PCen skal ikke klokkes Endret 18. februar 2006 av Diff Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Er vel ikke akkurat "katta i sekken", men du får nok litt bedre pc til den prisen. Jeg mener dette er et bedre kjøp: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=22106 Om du kan avbestille pc'n din og bestille den isteden hadde jeg gjort det. Mine synspunkter: 3700+ skal være en god klokker om du finner ut at du vil prøve det en dag. EPoX HK'et er et bra HK som skal være stabilt og godt til overklokking. Ramen er ikke noe super ram, men den funker godt til spill og det meste. Skjermkortet er kraftig og skulle ikke ha noe problem med dagens spill. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Katta er ikke direkte lat nei.. Hva skal du bruke "katta" til ? ;P Støtter Andy_12 om å skifte ut prosessor hvertfall! Endret 16. februar 2006 av espennyh Lenke til kommentar
kremt Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Den så bra ut den, men hadde kanskje tatt 3700+ istedet, den skal visst klokke helt sykt samt at den har mer L2-cache (1MB) enn Venice-CPUen. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 anbefaler mer minne iallefall. 2048 kommer veldig godt med om du skal spille. Lenke til kommentar
Diff Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Tar og svarer flere på en gang... Hva skal du bruke "katta" til ? ;P 5617186[/snapback] Katta skal brukes til spilling. Den så bra ut den, men hadde kanskje tatt 3700+ istedet, den skal visst klokke helt sykt samt at den har mer L2-cache (1MB) enn Venice-CPUen. 5617204[/snapback] Hehe, kommer IKKE til å klokke anbefaler mer minne iallefall. 2048 kommer veldig godt med om du skal spille. 5617216[/snapback] Det er vel mulig å oppgradere senere, skal kjøpe ny skjerm senere også Lenke til kommentar
wil Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 160 GB Harddisk? Hvorfor så lite? Selv skal jeg ha en pc med 380 GB tilsammen som er billigere enn den pc`en som du har satt opp nå. Synes ikke den pc`en du satte opp var så bra jeg. For den prisen hadde jeg satt opp mye bedre pc. Men seff, du kan jo oppgradere senere så klart. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 160 GB Harddisk? Hvorfor så lite? Selv skal jeg ha en pc med 380 GB tilsammen som er billigere enn den pc`en som du har satt opp nå. Man kan få en pc med 1 tb som er billigere.. Det er ikke hardisken som koster mye vettu ;p noen har behov for mye lagring, andre ikke! det er en smakssak.. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Jeg støtter forslagene om AMD64 3700+ og 2GB ram. Men det er opp til kjøperen. 160 GB harddisk er litt lite. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 160 GB harddisk er litt lite. 5617620[/snapback] Kanskje for deg Det er mange som klarer seg med langt under 100GB. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 160 GB harddisk er litt lite. 5617620[/snapback] Kanskje for deg Det er mange som klarer seg med langt under 100GB. 5617690[/snapback] Ja selvfølgelig. Det er veldig individuellt. Men med tanke på prisforskjellen på en disk på 320 GB og en med 160 GB så ville jeg gått for 320 GB. Ekstra plass skader ikke. Men selvsagt, dette er ikke opp til meg. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Jeg hadde gått for x2 3800+ istedetfor 3800+, men så er jeg jævelig lei av prosesser som tar 100% av cpu kapasiteten også 2gb ram til 6-700kr mer hadde jeg også gått for, det finnes allerede endel spill som kommer til å hakke pga for lite ram, men som ellers hadde gått strøkent. Utenom det så synes jeg det ser ut som en velbalansert pc, definitivt ikke katta i sekken. Endret 16. februar 2006 av blackbrrd Lenke til kommentar
wil Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Ja, det er jo opp til hver enkelt hvor stor harddisk de vil ha. Ikke alle som fyller diskene sine med Musikk, film og spill veit dere . Lenke til kommentar
am3k Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien. Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Diff Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 *emnetittel fikset* Lenke til kommentar
Diff Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Ja vel, flere av delene kommer ikke inn på lager før tidligst i mars, så da får jeg tid til å se litt til Har hatt litt delte meninger om jeg skal ha enkeltkjerne eller dobbeltkjerne i CPU, men tror jeg går for enkeltkjerne. Harddisken tror jeg ikke blir forandret, men har sett på Gainward BLISS med 512 MB, kanskje jeg velger denne foran kortet til ASUS Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Jeg mener du bør holde deg til èn netbutikk, så slipper du å betale en formue i porto. Sier meg også enig i at 3700+ er et bedre valg enn 3800+ i henhold til prisen. Å klokke 3700+ til å bli like god som 4000+ er null problem, og det klarer du sikkert på orginalvifta. HK er bra, men du bør kjøpe en slik og sette den på i steden for den bråkete vifta. Skjermkortet er også bra. Det er ikke klokket ekstra, men etter det jeg har hørt skal det ha en stillere kjøling enn mange av konkurentene. Som et alternaltiv til Hiperen har du denne fra Thermaltake. Den er roligere, har sånn smart ledning-løsning, viftestyring og "total watt viewer". Pluss at den er 50kr billigere Vil anbefale å kjøpe 250GB versjonen a Hitachi-disken, siden den bare er 200kr dyrere. Kjøper du 250GB betaler du 3,50kr pr GB, men kjøper du 160GB blir det 4,40kr pr GB. Ikke alverden, men det er enten 200 kr for 90GB nå, eller 500kr seinere... Og jeg for min del ville gått for 2GB RAM med en gang, og kanskje funnet et billigere kabinett hvis pengene kneip. Ellers ser det ut som en helt knall PC Lenke til kommentar
wil Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Jepp. selv har jeg heller ikke skjønt hvorfor folk bestiller fra mange forskjellige nettbutikker. Spesiell grunn egentlig? De sparer ingenting på å gjøre det. Tvert i mot. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Folk bestiller nok ikke fra mange forsjellige butikker da ? hvem har sagt det ? Når man ser handlevognen så står det hvor de er billigst.. Man ser under hvor man får kjøpt alt billigst fra ett sted..Men mange ganger kan det lønne seg å kjøpe fra 2 steder, evt. 3 om det er store prisforskjeller.. Det er ikke mye det koster i frakt om man skal ha noe småtteri fra en butikk om man bruker visa f.eks.. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky/annonsering. Det fremgår klar at nemt sticky/annonsering skal leses før en poster i denne kategorien samt at brudd på denne vil føre til stenging. Du rådes herved til å lese denne og forsøke på nytt. Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for div. merker/produsenter (t.d. AMD/Intel, ATI/nVidia) kan dette også med fordel inkluderes. Skal du bare ha visse komponenter kan du med fordel opplyse om hvilke deler det er snakk om. Døme på gode emnefelt: Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett) Ny Stille-PC til 10000 kr. Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett). Nytt HK, CPU (Intel), RAM max. 7K Minner forøvrig om forumreglene: Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Brudd på enten det gjelder dårlig bruk av emnefelt eller særs manglende informasjon i tråden vil føre til stenging av tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg