Gå til innhold

Strømforsyning - for dårlig? Ny?

Anbefalte innlegg

Har et Abit NF7-S HK, med en XP2500, 1 GB ram, 4 harddisker, noen vifter, et 6600GT kort, en DVD brenner, DVD leser.

Uansett, satt å spilte litt her om dagen, etter at jeg har formatert maskinen. Da sier plutseilg windows ifra at skjermkortet får for lite strøm, og alt går tregt som sirup. Har forstått at dette kan være et driverproblem, så restartet bare PC'n. Men, det som skjer, er at spill låser seg, skjermen fryser osv, og jeg må restarte PC'n ganske ofte. Dette skjer i mange spill. (De fleste krevende spillene).

Ja, jeg har koblet til molex kontakten til skjermkortet også :p

Uansett, har aldri tenkt på at strømforsyningen er en såpass viktigt del av pc'n. Derfor sitter jeg nå med en Chiftech 340W, som kun gir 15A på 12v. Dette har jeg forstått er ganske lite..

Sjekket også strømspenningen når jeg idler i windows og når jeg spiller, ved hjelp av MBM5. Når jeg idler i Windows, ligger +12 på 11,98V, mens når jeg spiller synker denne ner til 11,80V.

Vil det hjelpe med en ny strømforsyning? Skal prøve å koble en egen strømforsyning til skjermkortet, og se om det hjelper en dag.

Hva slags strømforsyning bør jeg ellers kjøpe? Vil gjerne kjøpe en som jeg kan bruke i noen år, da jeg skal oppgradere pc'n etterhvert også.

Sjekket f.eks. denne, og trodde Enermax var ganske bra. Men den var jo litt billig?

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=37241#

Hva slags prisklasse bør jeg sjekke i?

Noen anbefalinger? Burde ligge under 700 kr, men det er klart, må jeg bruke mer, så må jeg.... :)

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...