Gå til innhold

Samsung "norsk" helt på tur ?

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nettopp en Samsung D600e, som er min første Samsung telefon.

Grunnen til kjøpet var vel mest at Samsung telefonene virker mer robuste enn andre, og ser i tillegg stilige ut.

Men det som slo meg da jeg for første gang bladde gjennom menyene var norsken. Hva i alle.... ?

Det virker som de har oversatt til norsk rett fra engelsk-norsk ordbok, og ikke hatt en som kunne noe om språket. Jeg har da hatt en del ulike merker oppigjennom tidene, men dette er første gangen jeg har skiftet språk til engelsk, men beholdt norsk t9 ordbok.

eksempel på oversettelser:

Angående zoom :

Engelsk: In - Norsk: tommer (her må de ha tatt forkortelsen for tommer, og trodd tommer var det samme som Inn på norsk)

Menyoppsett:

Engelsk: Block - Norsk: Blokkere (også her en korrekt oversettelse, men til et ord som ikke har noe mening i det hele)

Var en del andre også som gjorde menyvalgene mye mer meningsfulle når man slo over til engelsk istedet for.

Virker ganske sløvt i grunn at det ikke går ann å få et norsk firma eller Per 12 år til å oversette meny valgene for dem.. men men

Blir iallefall engelske menyer på meg heretter :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det med stor bokstav etter punktum bryr jeg meg heller mindre om...da er det mer irriterendes at det alltid er stor bokstav på alle bokstavene når man skal stave et ord!

Ellers savner jeg smilies :( ...eneste måten jeg har funnet ut av det på, er å lage de som maler... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...