Havana Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 argh, det over ble selvmotsigende, men men Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Når du sier "manglende respekt" på den måten, virker det som om dette er noe du tar som en selvfølge. Jeg personlig kunne ikke blitt mindre provosert av flaggbrenning. Faktisk blir jeg litt glad når folk gjør slike ting, fordi de på den måten angriper patriotismen, som jeg ser på som noe av det stusseligste vi har (etter religion, selvsagt). Det er ingen grunn til å være stolt av å være norsk (eller en hvilken som helst annen nasjonalitet). 5709392[/snapback] Det samme har jeg også sagt for (borsett fra at jeg ikke blir glad, jeg bryr meg bare ikke) og de fleste jeg snakker med blir nesten aggresive når jeg sier det og klager på at jeg ikke eier nasjonal stolthet... kanskje det er sant, jeg er norsk, men hva så... kunne like godt blitt født og bodd i USA og vært akkurat den samme personen jeg er her. Det er hvordan vært enkelt individ oppfører seg som gir meg respekt... navn på planeten, verdensdeler, land, stater/fylker, kommuner og addressen din er bare for å holde orden på hvem/hva/hvor... Så lenge ikke noe ondt er ment bak en handling bør man stort sett kunne gjøre hva man vil, flaggbrenningen er ikke problemet, men budskapet. Når det gjelder personer som er überstolte av nasjonen sin, finnes det noen mer slitsomme folk enn Bush og andre som forteller om hvor "best" deres nasjon er hele tiden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå