Suncurtain Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Lurer på om jeg skal kjøpe et bra headset og et x-fi-kort, siden jeg har hørt at det lydkortet skal vere bra sammen med headset, men det headsettet jeg har sett på har kun usb-plugg, og jeg er ikke sikker på om lydkortet har usbport. Viss jeg kopler headsettet til usbporten på hovedkortet, får jeg da nyte av godlyden selv om jeg ikke kobler settet direkte til lydkortet? Lenke til kommentar
radiated Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Et USB-headsett består av følgende: USB-interface D/A-Converter Forsterker Hodetelefoner Det betyr at USB-headsettet ikke er i kontakt med noen andre lydkort, det ER et lydkort. Lenke til kommentar
Suncurtain Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Tror du det blir noe bra da? Var et ganske dyrt headset, over 1000kr, skal finne ut mer i morgen. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Det er ingen vits i å kjøpe X-Fi hvis du hovedsaklig skal bruke USB-Headset. Er det Beyerdynamic MMX1 du har sett på? Jeg kan forresten anbefale X-Fi på det varmeste. Spesielt til spillbruk. Surroundlyden du får i headsetet når du spiller er helt rått. Lenke til kommentar
Suncurtain Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 Det er det jeg har sett på, ja. Vil jeg altså ikke merke noen forskjell mellom det integrerte lydkortet og et x-fi hvis jeg bruker dette? Er det god lyd i dette headsettet, eller vil jeg få mye bedre med et annet headset samt bedre lydkort? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) Når du bruker det USB-headsetet er det lydkortet i selve headsetet som brukes. Da spiller det ingen rolle om du bruker verdens dyreste lydkort eller det integrerte. Jeg har aldri hørt på det headsetet,så lyden veyt jeg ingenting om. Endret 17. februar 2006 av Morten K Lenke til kommentar
ketilmorstøl Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) Jeg har aldri hørt på det headsetet,så lyden vet jeg ingenting om. Tror ikke det er noen andre som har hørt MMX-1 enda heller, ettersom det ikke er leveringsklart før om 2-3 uker. Første test-eksemplaret er derimot ventet inn rett over helga . Så hvis det er noen føler seg kallet som test-pilot.... MMX-1 er samme headset som DT-234, men har alså integrert lydkort /USB i stedet for mini-jack. DT-234 er igjen det samme som DT-231, men bare at 234 har mikrofon i tillegg. Mvh Ketil Morstøl Norsk importør. Endret 17. februar 2006 av ketilmorstøl Lenke til kommentar
Suncurtain Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 Mener du at jeg kan kjøpe det tidligere enn andre for å teste det? Lenke til kommentar
ketilmorstøl Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Mener du at jeg kan kjøpe det tidligere enn andre for å teste det? 5621727[/snapback] Nei. Som ansatt hos importør hverken vil eller kan jeg diskutere kjøp/salg. Det ville bli helt feil og langt over streken i dette forumet. Mvh Ketil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå