Gå til innhold

Maskinen tar en 2-3 min. pause under oppstart?


nordeidet

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har et lite problem her... Når jeg starter PCen min stopper maskinen min opp i ca 2 til 3 minutter rett etter den har telt opp RAMen. Hva kommer dette av?

 

Har to indentiske maskiner med følgende komponenter:

- ASUS P4P800 SE hovedkort

- 3.0GHz P4 HT prosessor med {VDCFMT (Visual dual core for multitasking) funksjon på HK}

- 2 stk. 512MB Twinmos rambrikker

- 250MB SATAMaxtor dimonmax 10 harddisk

- 256MB GeForce FX 5200 skjermkort

 

Denne feilen ligger selfølgelig på hovedkortet, men ramset bare opp allt for sikkerhestskyld.

 

Som sagt har jeg to identiske maskiner som er MEGET stabile, men det er denne lille feilen på den ene maskien. Etter maskinen har bootet og windows har startet opp er det inga problem.

 

Har testet å oppdatere BIOS, men det hjalp ikke.

 

## Omformulerte emnefeltet --blacktower##

Endret av blacktower
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at du har samme harddisken som jeg hadde tilsvarende problem med, så kan kanskje være der feilen ligger også. Skriv "maxtor" pluss "staggered" i google, og les den øverste linken som er et pdf dokument. Men det hjalp ikke for meg. Kan også prøve å oppgradere firmwaren til harddisken, men er kanskje litt risky. Ikke prøvd det selv. Link til firmware her fra msi-forum. Men som sagt, vet ikke om harddisken er problemet ditt..

Lenke til kommentar

Takker for svar, men fant ikke ut av det. I dokumentet som du oppga stod det blan annet:

 

Adding a jumper to

DiamondMax 10 and

MaXLine III drives will enable

cabled or grounded backplane

connectors to delay

spin-up

 

Det står ingen jumper på disken min, men i følge dette bildet kan den stå på float/high og da kan den holde igjen på sakene.

 

0356892.PNG

Lenke til kommentar

Hei!

 

Fikset problemet selv.

 

Vet ikke egentilg hva som var feil. Tok bare av prosessorvifta, reingjorde prosessoren og la på y kjølepasta. Tok en generell reingjøring av maskinen og alt fungerer som det skal.

 

Takker for alle svar...

Endret av nordeidet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...