nordeidet Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Hei! Har et lite problem her... Når jeg starter PCen min stopper maskinen min opp i ca 2 til 3 minutter rett etter den har telt opp RAMen. Hva kommer dette av? Har to indentiske maskiner med følgende komponenter: - ASUS P4P800 SE hovedkort - 3.0GHz P4 HT prosessor med {VDCFMT (Visual dual core for multitasking) funksjon på HK} - 2 stk. 512MB Twinmos rambrikker - 250MB SATAMaxtor dimonmax 10 harddisk - 256MB GeForce FX 5200 skjermkort Denne feilen ligger selfølgelig på hovedkortet, men ramset bare opp allt for sikkerhestskyld. Som sagt har jeg to identiske maskiner som er MEGET stabile, men det er denne lille feilen på den ene maskien. Etter maskinen har bootet og windows har startet opp er det inga problem. Har testet å oppdatere BIOS, men det hjalp ikke. ## Omformulerte emnefeltet --blacktower## Endret 17. februar 2006 av blacktower Lenke til kommentar
zerikz Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Ser at du har samme harddisken som jeg hadde tilsvarende problem med, så kan kanskje være der feilen ligger også. Skriv "maxtor" pluss "staggered" i google, og les den øverste linken som er et pdf dokument. Men det hjalp ikke for meg. Kan også prøve å oppgradere firmwaren til harddisken, men er kanskje litt risky. Ikke prøvd det selv. Link til firmware her fra msi-forum. Men som sagt, vet ikke om harddisken er problemet ditt.. Lenke til kommentar
nordeidet Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Takker for svar, men fant ikke ut av det. I dokumentet som du oppga stod det blan annet: Adding a jumper to DiamondMax 10 and MaXLine III drives will enable cabled or grounded backplane connectors to delay spin-up Det står ingen jumper på disken min, men i følge dette bildet kan den stå på float/high og da kan den holde igjen på sakene. Lenke til kommentar
marsboer Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Har du prøvd å sette minnet til 2T i stedet for 1T. Har hørt at det kan være problemer med 1T på enkelte asus hk. Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Jeg har samme kortet, og hadde samme problemet for en tid tilbake. Viste seg at det var dårlig kontakt på en av usb enhetene mine som gjorde det. Jeg erstattet med ny usb kabel, og problemet var borte. Lenke til kommentar
nordeidet Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Hei! Fikset problemet selv. Vet ikke egentilg hva som var feil. Tok bare av prosessorvifta, reingjorde prosessoren og la på y kjølepasta. Tok en generell reingjøring av maskinen og alt fungerer som det skal. Takker for alle svar... Endret 20. februar 2006 av nordeidet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå