uranus Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Hei! Jeg har et lite script jeg har laga hvor jeg kan remse opp en liste med spill, og jeg vil gjerne telle antall klikk det er på hvert enkelt spill, fordi da kan jeg vise "topp 10 spill" og slikt. Noen som kan hjelpe meg med kodingen? Takk Lenke til kommentar
Arne Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Vil du ha antal klikk i database eller .txt fil? Lenke til kommentar
uranus Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Database helst =) Lenke til kommentar
NH Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 dette burde du klare, er ikke så vanskelig. legg til en ekstra kolonne til den eksisterende databasen kalt f.eks "klikk" sett den som en mediumint(6) (999999 klikk er vel en grense du neppe vil nå?) i linken din som skal telles, link til f.eks counter.php?id=$id der id er idn til spillet i databasen, oppdater "klikk" og øk med 1 f.eks UPDATE spill set ´klikk´= klikk + 1 om fullført. link brukeren videre med f.eks header("Location: ".$linkadresse); Da du ikke har gitt meg noen kildekode eller en tabellstruktur kunne jeg ikke lage koden for deg, men går utifra at du klarer dette selv? Lenke til kommentar
uranus Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Vel, problemet er at alle mine undersider er inkludert (?side=bla) ikkesant, og hvor skal jeg ha header da? Det må vel være over all kode? Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Du linker jo bare alle linker til counter.php, som teller det som blir klikket på, så du trenger ikke header i noen av undersidene. Den skal ligge i counter.php. Og det skal ikke inkluderes i hovedsiden. du vil neppe merke at du går til en "telleside" før du går til den ordentlige siden. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 Åja, så hvis jeg lager en query som gjør det over, vil den automatisk gjøre det bare counter.php blir åpna? Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Jupp... Stemmer det... Også setter du header nederst, slik at den videresender til den siden du måtte ønske... Lenke til kommentar
0lav Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Eller du kan sette <?php ob_start(); ?> helt øverst i index.php fila di, det funker fint for meg:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå